کد خبر: ۶۱۴۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
در پی تجمع مردم روستای چنار محمودی در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز؛

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: امنیت در لردگان برقرار است

معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت در لردگان به صورت کامل برقرار است.
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر مردانی  اظهار کرد: امنیت در لردگان به صورت کامل برقرار است.

پیش از این نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعزام هیئتی از این کمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان به ویروس ایدز خبر داده بود.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: امنیت در لردگان برقرار است

محمد حسین قربانی اظهار کرد: کمیسیون گزارش جامعی از علل وقوع این اتفاق دارد اما با سفر به این روستا می‌خواهد با مردم و مسئولان مربوطه در مراکز بهداشتی صحبت کرده تا با بدست آوردن گزارش میدانی نتیجه نهایی را به کمیسیون اعلام کند.

چهارشنبه هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنار محمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.

امروز وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین 5 تا 10 سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

چند روز گذشته اخباری مبنی بر ابتلای گروهی از مردم روستای چنار محمودی به ویروس مشکوکی منتشر شد که رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت دراین زمینه گفته، موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند؛ راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

محمدمهدی گویا توضیح داده بود که معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین