کد خبر: ۶۱۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱

بیمارستان سیار رضوی رهسپار اربعین می‌شود

سامانه سیار رضوی در قالب چهار اتوبوس با ۱۲۰ نفر پزشک ، پرستار، ماما، تکنسین و نیروهای پشتیبانی در اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.
بیمارستان سیار رضوی رهسپار اربعین می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

رضا سعیدی عصر امروز مراسم رونمایی از سامانه بیمارستان سیار رضوی که در بیمارستان رضوی برگزار شد، گفت: سامانه سیاری رضوی در سال‌های گذشته توسط بنیاد سلامت کلید خورد و اتوبوس‌هایی از طریق آستان قدس رضوی تهیه شد و در اختیار بنیاد قرار گرفت و با سازمان‌هایی که می‌توانستند این اتوبوس‌ها را به اتوبوس‌های بیمارستانی تبدیل کنند، قراردادهایی بسته شد.

مدیر عامل بیمارستان رضوی بیان کرد: این پروژه زمان زیادی برد و افت و خیزهای اداری خاص خود را داشت، یک رونمایی حدود دوماه پیش انجام شد که پیشرفت کار دیده شود اما امروز سامانه تکمیل شده رونمایی می‌شود که فردا صبح برای رسیدن به زائران پیاده اربعین و استقرار در عمود ۳۲۰ حرکت می‌کنند.

وی با باین اینکه هزینه سامانه ۱۲ میلیارد بوده‌است، ادامه داد: اتوبوس‌ها توسط آستان قدس رضوی به بنیاد سلامت اهدا شده‌ و بخش‌های دیگر در قالب رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، اتاق عمل و ویزیت و بستری سیار در چهار اتوبوس به بهره‌برداری می‌رسد که با هزینه آستان قدس و پشتیباتی بیمارستان رضوی تجهیز شده‌است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی تاکید کرد: ما سال‌های گذشته هم اتوبوس سیار رضوی را داشتیم اما از مراکز دیگر اجاره می‌کردیم ولی در سال جاری این اتوبوس‌ها توسط بنیاد سلامت خریداری و تجهیز شد و در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد و بعد از این می‌توانیم این سامانه را در اردوهای جهادی داخل کشور و حوادثی که اتفاق می‌افتد در اختیار آنها قرار دهیم.

سعیدی تشریح کرد: ۱۲۰ نفر پزشک، پرستار، ماما و تکنسین و نیروهای پشتیبانی و مقداری دارو و موارد مصرفی مورد نیاز همراه سامانه اعزام می‌کنیم.

وی افزود: نزدیک به ۳۰ نفر پزشک از رشته‌های مختلف به صورت داوطلبانه همراه سامانه می‌روند که هیچ کدام حق‌الزحمه دریافت نمی‌کنند و این اتوبوس‌ها حدود 10 روز مستقر هستند.

محمود شبستری، رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در رابطه با این سامانه گفت: سامانه بیمارستان سیار رضوی یک بیمارستان نمونه است که حدود دو سال روی آن کار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین