کد خبر: ۶۱۴۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
اجازه نمی‌دهیم پایتخت فضای امنی برای مجرمین و مزاحمین نوامیس باشد

دستگیر یک ورزشکار متخلف از سوی پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد افرادی که از داخل کشور با بیگانگان و عناصر ضدانقلاب همکاری کنند، مجرم هستند و پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.
دستگیر یک ورزشکار متخلف از سوی پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی درباره وضعیت پایتخت از ابتدای امسال تاکنون گفت: با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حجم ترافیک در روزهای نخست مهر افزایشی 30 درصدی داشت و به همین دلیل پلیس تلاش کرد تا مردم دچار مشکلات جدی در رفت و آمد نشوند. در حوزه سوانح ترافیکی نیز با کاهش 40 درصدی کشته‌ها در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم. در همین راستا از هلی شات نیز برای رصد ترافیک تهران استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه برخورد با مجرمان طرح‌های متعددی با نگاه آفندی در طول سال اجرا می‌شود، گفت: حاصل این تلاش‌های پلیس، رساندن کشف جرایم از 65 درصد در نیمه نخست سال گذشته به 70 درصد در نیمه نخست سال جاری است. همچنین در طول 6 ماهه نخست امسال افزایش دو درصدی وقوع سرقت را داشتیم که در نشان دهنده کاهش ضریب رشد این جرم در پایتخت است.

رحیمی با بیان اینکه تهران برای مجرمان و اوباش امنیت ندارد، گفت: در طول نیمه نخست امسال چندین مرحله طرح های مختلف برخورد با مجرمان از اراذل و اوباش گرفته تا سارق و خرده فروش مواد مخدر و... اجرا شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ از کشف 12 تن مواد مخدر در نیمه نخست سال جاری در پایتخت خبر داد و گفت: این کشفیات حدود 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رحیمی درباره بازگشت معتادان متجاهر به جامعه گفت: فرآیند بازپروری و نگهداری معتادان دچار ایراد و خدشه است، سه ماه بازپروی برای یک معتاد کافی نیست، در تلاشیم تا این زمان بالا برود، مسئولان دست‌اندرکار در این زمینه باید تلاش کنند، این معتادان باید حرفه‌ بیاموزند، حدود 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران داریم، باید علاوه بر سم‌زدایی برای اشتغال و بازگرداندن آنها به سطح جامعه نیز تمهیداتی بیندیشیم.

وی با بیان اینکه طرح های جمع آوری معتادان متجاهر و در عین حال برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر به قوت ادامه دارد، گفت: ما سال ۹۸ را به عنوان سال پاک کردن تهران از لوث وجود معتادان متجاهر اعلام کردیم و از مردم هم می خواهیم که در این زمینه کمک ما کنند و اگر جایی معتاد متجاهری میبینند با ۱۱۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

رئیس پلیس پایتخت در مورد اقدامات پلیس فتا در شش ماهه نخست امسال نیز گفت: بسیاری از مجرمان به سمت فضای مجازی کوچ کردند، در نیمه نخست امسال شاهد افزایش 130 درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی در پایتخت بودیم، البته 218 درصد افزایش کشف در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که نشان دهنده اشراف پلیس بر این فضاست.

به گفته وی 67 درصد پرونده‌های تشکیل شده در فضای مجازی مربوط به جرائم اقتصادی، 17 درصد مربوط به جرائم اخلاقی و 16 درصد مربوط به دیگر مسائل است. همچنین واحد رصد فضای مجازی در پلیس آگاهی، موادمخدر و امنیت فاتب تشکیل شده است.

وی در مورد انتشار برخی تصاویر از ماموران پلیس و حاشیه‌سازی های صورت گرفته در فضای مجازی گفت: تمام اقدامات پلیس آفندی و مقتدرانه است، هیچ سازمانی به اندازه پلیس در منظر مردم نیست و طبیعتاً وظیفه ما به عنوان مسئول، حمایت همه‌جانبه از ماموران انتظامی است. به هیچ عنوان نیز از این مسیر کوتاه نمی‌آییم، چرا که برخورد مقتدرانه پلیس با مجرمان، زمینه‌ساز امنیت برای آحاد جامعه است.

به گفته رحیمی افرادی که به پلیس بی احترامی کرده بودند دستگیر شده اند و دستگاه قضایی هم احکام آنان را صادر کرده است.

وی درباره برخی فعالیت ها در مورد ترویج کشف حجاب نیز گفت: قطعاً افرادی که از داخل کشور با بیگانگان و عناصر ضدانقلاب همکاری کنند، مجرم هستند، در همین رابطه دستگیری و برخوردهایی داشتیم و با اشراف و توانمندی ماموران ما اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است.

رحیمی درباره برخورد با دوردور کردن و ایجاد مزاحمت های خیابانی نیز اظهارکرد: در این زمینه هر شب برخورد داریم و اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهیم، ما پرسه زنی ها را به چند دسته تقسیم کردیم، یکی اطراف مدارس است و یکی برای افرادی که به اصطلاح دور دور می کنند و یکی هم پرسه زنی های شبانه و در زمینه دور دور ها همیشه است و با جدیت انجام میشود چراکه هستند افرادی که با ماشین های گران قیمت و لوکس برای مردم با ترددهای بی موقعشان ایجاد مزاحمت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برقراری روزانه 30 هزار تماس با پلیس 110 خبر داد و گفت: روزانه حدود 10 تا 13 هزار تماس عملیاتی می‌شود. همچنین که ۹۵ درصد این تماس ها تا ساعت ۱۱ شب است حالا اگر زیست شبانه هم بخواهد اتفاق بیفتد این آمار بالاتر می رود و تامین امنیت با مشکل مواجه می شود.

رحیمی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می کرد، درباره اینکه آیا برخورد پلیس با تخلفات افراد مشهور متفاوت است، گفت: روز گذشته یک ورزشکار و تعدادی متخلف را بازداشت کردیم که این فرد هنوز بازداشت است، ممکن است حرف هایی زده شود اما اینگونه نیست که تخلف افراد مشهور با سایر افراد فرق داشته باشد و در برخورد با جرائم فرقی میان اقشار مختلف جامعه وجود ندارد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با مفاسد اقتصادی در تهران بزرگ نیز گفت: 36 پرونده کلان اقتصادی توسط پلیس تهران بزرگ رسیدگی شده و در حال رسیدگی است. در سال گذشته اقدامات بزرگی همچون برخورد با سلطان سکه، دلالان ارز و متخلفان حوزه کاغذ انجام دادیم، امروز آثاری از دلالان ارزی دیده نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
0
حرفهای تکراری وخسته کننده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین