کد خبر: ۶۱۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت در سفر اربعین؛ ایرانی بخریم یا عراقی؟

یکی از سوالات متداول برای زائران اربعین، مساله سیم‌کارت و مکالمات است. از چه سیم‌کارتی استفاده کنیم و چقدر باید برای آن هزینه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دو انتخاب پیش‌روی زائران است. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است. در هر دو حال توصیه می‌کنیم از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده کنید تا هزینه‌هایتان کمتر شود. در این گزارش مزایا و معایب هر دو سیم‌کارت را برایتان تشریح می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

سیم کارت عراقی

سیم‌کارت‌های عراقی تاریخ مصرف محدود دارند و پس از اولین تماس، ۱۵ روز فعالند و بعد از آن می‌سوزند. البته می‌توانید با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنید. اما قیمت سیم‌کارت در عراق چقدر است؟

هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت در سفر اربعین؛ ایرانی بخریم یا عراقی؟

ابتدا باید بگوییم که بهتر است هرچه زودتر نسبت به خرید سیم‌کارت عراقی اقدام کنید چون ممکن است به دلیل ازدحام، هرجایی نتوانید آن را تهیه کنید. اما درباره هزینه‌ها باید گفت مثلا برای اپراتور آسیاسل، مبلغ سیم کارت ۱۰ هزار تومان است که سه هزار تومان آن مربوطه شارژ اولیه است. با این سه هزار تومان می‌توانید حدود سه دقیقه با ایران صحبت کنید.

البته حتی خود وزیر ارتباطات هم توصیه کرده که زائران از سیم کارت عراقی استفاده کنند چون به گفته او، هزینه رومینگ بالاست. البته با توجه به نرم‌افزارهای بسیاری که برای برقراری تماس صوتی و تصویری وجود دارد، برخی از مسافران به دنبال کسب اطلاع از وضعیت اینترنت هستند.

آنطور که جهرمی پیش از این گفته بود، «شرکت‌های عراقی برای برخی موکب‌های بزرگ در مسیر راه که اطلاع رسانی می‌شود اینترنت رایگان در نظر گرفته‌اند.» وزیر ارتباطات البته وعده اینترنت رایگان در نزدیک مرز را هم داده است. سه سیم‌کارت زین، کورک‌تلکام و آسیاسل برای زائران قابل استفاده است.

سیم کارت ایرانی

اما اگر با همه این اوصاف قصد استفاده از سیم کارت ایرانی را دارید، هم باید مراقب هزینه‌های مکالمه باشید و هم به فکر هزینه رومینگ. بسیاری توصیه می‌کنند در ایام اربعین از سیم‌کارت ایرانی استفاده نکنیم. دلیلش را هم اختلال رومینگ به دلیل حجم بالای مکالمات در این زمان می‌دانند.

اپراتور اول در سایت خود برخی تعرفه‌های مکالمه را منتشر کرده است. تعرفه مکالمه با ایران طبق سرویس رومینگ، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و مکالمه دریافتی ۳ هزار تومان است. بسیاری از اپراتورهای داخلی بسته‌های ویژه‌ای را برای اینترنت رومینگ در نظر گرفته‌اند. ابتدا باید چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان ودیعه رومینگ بپردازید. بعد از آن امکان برقراری ارتباط با تعرفه‌های مخصوص رومینگ را دارید.

نوع ارتباط

تعرفه رومینگ

 (همراه اول)

تعرفه رومینگ

(ایرانسل)

مکالمه با ایران       

۴.۵۰۰

۳.۸۰۰

مکالمه دریافتی

۳.۰۰۰

۳.۸۰۰

مکالمه داخلی

۲.۵۰۰ ۳.۸۰۰

ارسال پیام کوتاه

۱.۵۰۰ ۱.۵۰۰

یک مگابایت GPRS رومینگ

۲.۳۰۰

۱.۵۰۰

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین