کد خبر: ۶۱۴۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

تغذیه درست کودکان در مدارس چیست؟

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است که خانواده‌ها براساس الگوهای صحیح تغذیه‌ای فرزندان خود را عادت داده تا با بهره‌مندی از این الگوهای صحیح، یادگیری آنان در فصل مدرسه افزایش یابد.
تغذیه درست کودکان در مدارس چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

زهره امیرپور اظهار کرد: تغذیه کودکان در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که کودک وقت زیادی را به آموزش اختصاص می‌دهد و نیاز دارد تقویت شود.

وی افزود: والدین باید صبح همزمان با کودکان از خواب بیدار شده و به خوردن صبحانه اقدام کنند، چراکه این امر تمایل به خوردن صبحانه را در فرزندان افزایش می‌دهد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به ویژگی‌های صبحانه مناسب، تصریح کرد: نان، پنیر، گردو، تخم مرغ، مربا، شیر و انواع مغزها از جمله صبحانه‌های مفید هستند.

امیرپور با بیان اینکه باید در تغذیه کودکان به مغزها اهمیت بسیار داده شود چرا که مغزها در بهبود حافظه کودکان تاثیر بسزایی دارند، بیان کرد: دانش‌آموزان باید میان وعده سالم و مغذی را مصرف کنند تا در طول روز ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن آن‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه والدین باید از گذاشتن کیک و آبمیوه‌های شیرین برای میان وعده دانش‌آموز پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: میوه‌ها گزینه خوبی برای زنگ تفریح دانش‌آموزان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین