کد خبر: ۶۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

نتانیاهو درصدد افزایش بودجه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درصدد افزایش بودجه وزارت جنگ است.
نتانیاهو درصدد افزایش بودجه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه لیکود پس از آغاز به کار کنست بیست و دوم اظهار کرد، میلیاردها شِکِل (واحد پول اسرائیل) با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی به بودجه نظامی اضافه خواهد شد به گونه‌ای که در تاریخ این رژیم جز پس از جنگ ۶ اکتبر ۱۹۷۳ سابقه نداشته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه معاریو به نقل از نتانیاهو بیان کرد که اسرائیلی‌ها باید خود را برای تصمیماتی سخت و مهم آماده کنند.

شماری از تحلیلگران سیاسی تاکید کردند که نتانیاهو در صورتی که بتواند ائتلاف دولتی جدید را تشکیل دهد، بودجه وزارت جنگ را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

"بن کسبت" تحلیلگر امور اسرائیلی در پایگاه خبری "المانیتور" اظهار کرد که رژیم صهیونیستی خود را برای احتمال فروپاشی "جنگ بین جنگ‌ها" که علیه ایران در سوریه و اخیرا عراق صورت می‌دهد، آماده می‌کند و اینکه مجبور به ورود به جنگی حقیقی در تمامی جبهه‌ها شود که بخش وسیعی از خاورمیانه را درگیر کند.

وی عنوان کرد که شاید این دلیل اشاره‌های نتانیاهو و روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی برای افزایش بودجه نظامی باشد.

بن کسبت با اشاره به اینکه نتانیاهو همواره از تهدید ایران به عنوان یک برگه سیاسی برای خود استفاده کرده است، تاکید کرد که البته این بار احتمال دارد این تهدید حقیقی باشد و فرماندهان امنیتی و نظامی اسرائیلی به شدت نگران فروپاشی سریع در جبهه ایران هستند.

وی افزود که اسرائیلی‌ها همچنین به شدت نگران فروپاشی استراتژی آمریکا در قبال ایران یا به قولی دیگر عقب‌نشینی ترامپ از اعمال فشارهای خود بر ایران هستند.

وی در همین راستا به برخی اقدامات ترامپ اشاره کرد، از برکناری جان بولتون مشاور امنیتی ملی خود گرفته تا تلاش برای دیدار یا تماس تلفنی با رئیس جمهوری ایران و استعفای مسؤول تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری.

این تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد که حساب ایران و "اسرائیل" به ویژه پس از ده‌ها حمله این رژیم در منطقه روز به روز سنگین‌تر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین