کد خبر: ۶۱۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

نامزد جمهوری‌خواه: ترامپ خائن و مستحق استیضاح است

رقیب هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا او را فردی خائن توصیف کرد و گفت اطلاعات کافی برای رأی دادن به استیضاح او وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جو والش» رقیب هم‌حزبی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، او را «خائن» و «مستحق استیضاح» دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی «بریتبارت»، والش در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: «رئیس‌جمهور مستحق استیضاح است. هیچ فردی از کاخ سفید یا افراد عالی‌رتبه کاخ سفید امروز در این برنامه حضور ندارند زیرا چیزی برای دفاع وجود ندارد. این رئیس‌جمهور این هفته بار دیگر به کشورمان خیانت کرد.»

والش با اشاره به درخواست ترامپ از چین برای کمک به تحقیقات علیه «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ گفت: «اگر من در تحقیقات کنگره بودم و قرار بود به تحقیقات رأی دهم، اکنون به قدر کافی اطلاعات داریم که به استیضاح این رئیس‌جمهور رأی دهیم. او این هفته بر روی چمن کاخ سفید ایستاد و به دو دولت خارجی دیگر گفت در انتخابات ما مداخله کنند. این خود به تنهایی قابل استیضاح است.»

والش ادامه داد: «شاید لحنم تند باشد ولی عمداً می‌خواهم بگویم دونالد ترامپ یک خائن است. اکنون می‌دانم صحبت‌های زیادی درباره خیانت وجود دارد. مردم از هر دو طرف (حزب) درخصوص استفاده از کلمه خیانت وظیفه‌نشناسی کرده‌اند. من این رئیس‌جمهور را متهم به خیانت نمی‌کنم. بنیان‌گذاران [کشور] ما درخصوص این‌که خیانت شامل چه چیزهایی است کاملاً دقیق بوده‌اند. اما اگر به فرد خائن با تعریف گسترده‌تری نگاه کنید، این رئیس‌جمهور این هفته دوباره به کشورمان خیانت کرد و این اولین باری نیست که او این کار را کرده است. مرا ببخشید. نمی‌دانم که باید به‌طور تدریجی پیش برویم. این رئیس‌جمهور باید بر درست بر اساس آنچه خودش گفته است استیضاح شود و بهتر است جمهوری‌خواه‌ها از آن حمایت کنند.»

چندی پیش یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا افشا کرد که ترامپ از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخواست کرده است به او کمک کند تا «جو بایدن» رقیب انتخاباتی وی در سال ۲۰۲۰ را از میدان به در کند.

این اتهامات موجب شد «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳ مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین