کد خبر: ۶۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»+ عکس

بدنبال اظهارات «آنتوان گریژمان» در خصوص رابطه نه‌چندان خوشایند با «لیونل مسی» و همچنین با توجه به سابقه بازیکنان تازه‌واردی که بدون چراغ سبز مسی در نیوکمپ ناکام بوده‌اند، این تصور قوت گرفته است که مرد فرانسوی برای رستگاری از نیوکمپ، فقط و فقط نیازمند "دست رحمت مسی" است.
داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»+ عکس
آفتاب‌‌نیوز :

«او زیاد اهل حرف زدن نیست و من هم همین‌طور بنابراین مکالمه برقرار کردن در این شرایط کار سختی است.»

این جملاتی است که گریژمان در نشست خبری پیش از دیدار سه‌شنبه با خنده‌ای بر لب در پاسخ به پرسشی در خصوص رابطه‌اش با «لیونل مسی» به زبان آورده بود.

داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»

گریژمان در ادامه گفته بود: البته یک بار با هم چای خورده‌ایم و این یعنی در مسیر درستی هستیم؛ جمله‌ای که بوی خوشایندی از آن بر نمی‌آید.

برای یک مهاجم تازه وارد به جمع آبی اناری ها، کنار آمدن با مسی همواره یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای موفقیت در نیوکمپ بوده است.

«زلاتان ابراهیموویچ» زیاد در این مورد موفق نبود؛ در کتابی که توسط «سباستین فست» روزنامه‌نگار آرژانتینی با عنوان «راز مسی» منتشر شده است، داستانی از مسی وجود دارد؛ مسی یک روز در اتوبوس حامل بازیکنان بارسا به «پپ گواردیولا» پیامکی با این مضمون می‌دهد «می‌توانم به وضوح ببینم که دیگر برای تیم اهمیت ندارم...»

این پیامک واکنش مسی به حضور زلاتان در نوک خط حمله بارسا و تغییر پست مرد آرژانتینی به کمی عقب‌تر در آغاز فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ بود.

داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»

نتیجه این پیامک بازگشت سریع فوق ستاره آلبی سلسته به پست ۹ کاذب و فروش زلاتان در عرض یک سال بود.

«الکسیس سانچز» و «داوید ویا» دیگر مهاجمانی بودند که در کنار مسی تقلای زیادی کردند؛ ویا با قربانی کردن خود و تبدیل شدن به یکی از برجسته‌ترین وینگرهای کمک حال مسی در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ مقابل منچستریونایتد، از این چالش عبور کرد اما سانچز هرگز موفق نشد با مسی کنار بیاید.

«نیمار» و «لوئیس سوارز» سمت دیگری از داستان هستند؛ سوآرز به بهترین دوست داخل و خارج از زمین مسی تبدیل شد و مرد برزیلی از همان ابتدا تکلیف خود را روشن کرد؛ او به این نتیجه رسید که تنها و تنها برای کمک به مسی در بارسلونا است.

با این حال نیمار همچنان از اینکه مسی تیتر نخست تمام روزنامه‌های ورزشی را به خود اختصاص می‌داد، آزرده‌خاطر بود به‌ویژه یک روز پس از بازگشت شگفت‌انگیز بارسا مقابل پاری‌سن‌ژرمن که تحت تاثیر خلاقیت منحصربفرد ستاره برزیلی رخ داده بود؛ بنابراین نیمار تصمیم گرفت از «زیر سایه مسی» خارج شود.

با این وجود گریژمان حتی پیش از پیوستن به بارسا می‌دانست که شرایط برای او سخت خواهد بود چرا که خواسته مسی بازگشت نیمار به نیوکمپ بود نه هیچ‌کس دیگر.

داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»

در طول تابستان زمزمه‌هایی از رختکن بارسا به گوش می‌رسید و رمزگشایی آن حاکی از وتو شدن انتقال مرد فرانسوی به نیوکمپ توسط مسی بود؛ با این وجود، گزارش‌ها از منابع حامی نیمار درز پیدا می‌کرد و سخت است که باور کنیم مسی سعی داشته تا مانع از خرید بازیکنی شود که توافقات بر سر انتقال وی پیش‌تر انجام شده بوده و تنها دلیل تعویق عملی شدن آن، انتظار برای سر رسیدن موعد کاهش رقم فسخ قرارداد وی در تاریخ اول جولای بود.

با این حال، چه این شایعات صحت داشته باشد چه نه، استقبال از گریژمان از همان روز اول گرم نبود.

مسی در مصاحبه‌ای که اوایل فصل انجام داد، در پاسخ به این پرسش که آیا با گریژمان آشنا شده است یا نه گفته بود: خیلی کم؛ تازه از مصدومیت به تمرین تیم اضافه شده‌ام؛ آنها در اردو بودند و زمانی هم که برگشتند ما مدت زیادی باهم (مسی و گریژمان) در رختکن نبودیم.

زمانی که گریژمان در نخستین بازی خانگی خود ۲ گل به ثمر رساند، سعی کرد تا با گفتن این جمله برای مسی خود شیرینی کرده و در دل او جا باز کند «بارها دیده‌ام که مسی چنین گل هایی می‌زند و از او تقلید کردم»؛ با این وجود برخی از گزارشگران با رد این ادعا گفتند که گریژمان حتی نمی‌تواند شادی بعد از گل طبیعی و بی‌ادعای او را تقلید کند.

چه کسی می‌داند شاید دویدن گریژمان به پشت دروازه و گرفتن یک مشت پولک از دست یک توپ جمع کن از قبل برنامه‌ریزی شده و پاشیدن نمایشی آن روی هوا با واکنشی نه‌چندان قابل توجه از سوی مسی مواجه خواهد شد.

یکی از جملات مرسومی که از دیرباز در نیوکمپ و کمپ تمرینی خوآن گامپر وجود داشته، این بوده است : «ما اینجا از این کارها نمی‌کنیم»؛ طی سالیان متمادی به سرمربیان تازه‌واردی که قصد داشتند تمرینات تازه‌ای به بازیکنان داده یا بازیکنان تازه واردی که تصمیم داشتند پس از گل زدن با رقص‌های عجیب و غریب خوشحالی کنند، این جمله گوشزد شده است.

خوشحالی گریژمان به سبک لبرون جیمز برای پذیرفته شدن در نیوکمپ هیچ کمکی به او نخواهد کرد و این کارها جدا از کینه‌ای است که هواداران بارسا بابت ساختن مستند معروف و جنجالی «تصمیم» از گریژمان به دل گرفته‌اند.

در نهایت، آنچه در راستای پذیرش گریژمان در نیوکمپ می‌تواند به او کمک کند، کارهایی است که مرد فرانسوی برای تیم انجام می‌دهد؛ ویا ثابت کرد که تازه‌واردها هم می‌توانند بدون اینکه دوست صمیمی مسی باشند، از چالش نیوکمپ سربلند بیرون بیایند.

داستان شاهزاده کوچک و پادشاه کاتالونیا؛ «گریژمان» سربازِ «مسی»

اگر گریژمان بتواند به بارسلونا در بازی‌های حساس کمک کند، آن‌گاه ورق به سمت او برخواهد گشت؛ مسی، سوارز و نیمار در درجه اول از حیث دوستی همانند سه تفنگدار بودند و در درجه دوم نیز از لحاظ قدرت مثلثی را تشکیل داده بودند که مقاومت برابر آنان تقریبا غیرممکن بود.

گریژمان اما کار خود را بدون توجه به اطرافش آغاز کرده است؛ سه گل در هفت بازی افتتاحیه لالیگا آمار معقولی است اما او تا اینجا زیر سایه ۲ اتفاق قرار گرفته است؛ یکی غوغای «آنسو فاتی» و دیگری آخر هفته شگفت‌آور «کارلوس پرز»؛ علاوه بر این، هر ۲ جوان بارسا از پست وینگر و به اصطلاح سرباز مسی بودن رضایت دارند؛ گریژمان در سوبی مقابل، پس از جدایی از رئال سوسیداد با پست وینگر بیگانه شده و در اتلتیکو نیز پست معمول وی بازیکن پشت مهاجم نوک بود؛ پستی که در بارسلونا سرقفلی مسی است.

حتی سوارز هم در روزهای نخست حضور در نیوکمپ در زمین زیاد با مسی کنار نمی‌آمد اما از آنجا که هر ۲ اهل آمریکای جنوبی هستند، مکالمات خارج از زمین بازی باعث تعدیل رابطه و از بین رفتن مشکلات شد اما در مورد گریژمان شرایط به کلی متفاوت است.

همان‌طور که گریژمان هفته گذشته تایید کرد، برقرار کردن چنین مکالمه‌ای با مسی کار سختی است؛ بازیکنی که اغلب با لقب شاهزاده کوچک شناخته می‌شود و کسی که همیشه پادشاه کاتالونیا بوده به نظر قادر به برقراری مکالمه نیستند؛ بنابراین تنها راه گریژمان برای حرف زدن با مرد آرژانتینی از طریق توپ فوتبال امکان‌پذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین