کد خبر: ۶۱۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴

بن سلمان سران قبیله محافظ کشته شده پادشاه را ممنوع الخروج کرد

«مجتهد» افشاگر خاندان سعودی روز یکشنبه در توئیتی نوشت که با دستور ولیعهد عربستان سران قبیله «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور که هفته گذشته کشته شد، ممنوع الخروج شدند.
بن سلمان سران قبیله محافظ کشته شده پادشاه را ممنوع الخروج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مجتهد نوشت: قبلیه «مطیر» موفق شد تا نشستی را با هدف کشف جزئیات مربوط به نحوه مرگ و قتل «عبدالعزیز الفغم» برگزار کند که با حمله نیروهای امنیتی برای منصرف کردن آن ها از پیگیری موضوع قتل الفغم مواجه شدند.

این فعال توییتری در ادامه نوشته است: نیروهایی که از سوی «محمد بن سلمان» اعزام شده بودند موفق نشدند تا اعضای این قبیله را از قصدشان منصرف کنند.

افشاگر خاندان سعودی افزوده است که بن سلمان نیروهایش را برای آرام کردن اوضاع به این قبیله بسیج کرده است.

شنبه گذشته (۶ مهر) الفغم به منزل دوستش «ترکی بن عبدالعزیز السبتی» در محله الشاطی در استان جده رفته بود که توسط «ممدوح بن مشعل آل علی»-دوست مشترک آنها- به ضرب گلوله کشته شد.

«مجتهد» افشاگر خاندان سعودی پیش تر نیز در توئیتی فاش کرده بود که کشته شدن سرلشگر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی پادشاه سعودی یک عملیات ترور سازمان یافته بود که با دستور «محمد بن سلمان» اجرا شده است.

مجتهد در ادامه توئیت افشاگرانه اش در واکنش به کشته شدن الفغم نوشت: برخلاف روایت منابع دولتی و رسمی سعودی، محافظ شخصی سلمان، در منزل دوستش کشته نشده، بلکه این اقدام در کاخ سلطنتی در جده صورت گرفته است.

افشاگر خاندان سعودی افزود: بن سلمان، الفغم را از محافظان قدیمی می دانست که وفاداری اش را به خاندان آل سعود ثابت کرده بود، اما او به وفاداری این محافظ نسبت به خود اعتماد نداشت و چندین بار تمایل خود را برای حذف وی اعلام کرده بود.

مجتهد افزود: الفغم و ممدوح آل علی (که رسانه های سعودی مدعی هستند که وی قاتل است) توسط یک تیم دیگر در کاخ سلطنتی در جده کشته شدند و صدای شلیک به گوش رسیده است.

افشاگر آل سعود فاش کرد: قرار نبود الفغم و آل علی از میان برداشته شوند، اما آنها ناخواسته مانعی بر سر راه اجرای یک دستور غیرقابل پیش بینی بن سلمان بودند و به همین خاطر کشته شدند.

مجتهد وعده داد که از اقدام ناگهانی وغیرقابل پیش بینی بن سلمان که الفغم و آل علی قربانی آن بودند، به زودی پرده بردارد.

این افشاگر خاندان سعودی افزود: بن سلمان، اعضای خانواده الفغم را وادار کرد تا روایت کشته شدن وی را تأیید کنند.

الفغم پیش از آن که به عنوان محافظ سلمان انجام وظیفه کند، به مدت ۳۰ سال محافظ شخصی «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه پیشین عربستان بود. وی اواسط سال ۲۰۱۷ از سوی ملک سلمان به درجه سرلشکری ارتقا یافته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین