کد خبر: ۶۱۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

بایدن: آیا رئیس جمهوری روان‌پریش‌تر از ترامپ دیده‌اید؟

جو بایدن با حمله به دونالد ترامپ او را یک رئیس جمهور "روان‌پریش" توصیف کرد.
بایدن: آیا رئیس جمهوری روان‌پریش‌تر از ترامپ دیده‌اید؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته فاکس نیوز، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۰ در یک سخنرانی در محل اجلاس اتحادیه SEIU، استراتژی معمولش در حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در پیش گرفت.

او که در حال حاضر با ترامپ بر سر موضوع فعالیت‌های پسرش در اوکراین در سال‌های اخیر جدال پیدا کرده خطاب به حاضران گفت: با در نظر گرفتن حرفهایی که ترامپ می‌زند، آیا تا کنون شما رئیس جمهوری در آمریکا دیده‌اید که به اندازه این فرد روان‌پریش بوده باشد؟

در هفته‌های اخیر با مطرح شدن مناقشه مربوط به شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر گفت‌وگویی تلفنی میان وی و رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه خصومت بین بایدن و این رئیس جمهور آمریکا بیش از پیش افزایش یافته است.

گزارش شده که ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده تا درباره فساد احتمالی جو بایدن و پسرش هانتر بایدن در سال‌های اخیر در اوکراین تحقیقات کند. ترامپ پسر بایدن را متهم به ارتکاب فعالیت‌های نامناسب در ارتباط با معامله‌های تجاری مربوط به یک شرکت گازی اوکراینی به نام شرکت "بوریسما" که وی عضو هیات مدیره آن بوده کرده است.

بایدن چند سال پیش رسما اذعان کرده بود که اوکراین را تحت فشار قرار داده تا دادستان کل دولت این کشور را به دلیل کوتاهی در برخورد با فساد اخراج کند و تاکید داشته که این کار او هیچ ارتباطی با فعالیت‌های پسرش در این کشور نداشته است.

بایدن اخیرا اظهار کرد: ما به دنبال تحت فشار قرار دادن اوکراین برای خلاصی پیدا کردن از یک دادستان سرسخت نبودیم. بلکه پیگیری کردیم که اوکراین یک دادستانی را که کارش را انجام نمی‌دهد تغییر دهد.

اخیرا گزارش شد که یک عضو افشاگر دیگر جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز برای شکایت از ترامپ در ارتباط با مناقشه گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین قدم جلو گذاشته است.

شکایت نخست در این مناقشه سبب شد که مجلس نمایندگان آمریکا رسما فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ را آغاز کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین