کد خبر: ۶۱۵۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران ۲۰ لیتر شد/ احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در سال ۹۹

وزیر نفت در مورد سهمیه‌بندی بنزین در بودجه سال آینده گفت: در این زمینه هر چیزی ممکن است.
آفتاب‌‌نیوز :

«بیژن زنگنه» در حاشیه پنجمین کنگره نفت و نیرو در جمع خبرنگاران، ادامه داد: مذاکراتی برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: نام شرکت را اعلام نمی‌کنم اما این شرکت ایرانی است.

سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران ۲۰ لیتر شد/ احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در سال 99

وزیر نفت به محدود شدن کارت سوخت جایگاهداران نیز اشاره کرد و گفت: دلیل کم شدن این است تا مردم از کارت خود استفاده کنند زیرا کارت جایگاه برای سوختگیری نیست و خودروها باید با کارت شخصی بنزین دریافت کنند.

سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران ۲۰ لیتر شد

همچنین سوختگیری با کارت جایگاهداران که تا پیش از این ۳۰ لیتر در نظر گرفته شده بود، از بامداد امروز (سه‌شنبه) به میزان ۱۰ لیتر کاهش پیدا کرد.

دریافت بنزین با استفاده از کارت سوخت جایگاهداران از بامداد امروز (سه‌شنبه) محدودتر شد و با استفاده از این کارت‌ها، در هر بار سوختگیری می‌توان ۲۰ لیتر بنزین دریافت کرد، این در حالی است که چنانچه از کارت سوخت شخصی برای سوختگیری استفاده شود، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

اکنون براساس آمارها همچنان حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کشور فاقد کارت سوخت هستند و استفاده از کارت جایگاهداران ادامه دارد.

به گفته وزیر نفت تا پایان مهرماه جاری تمامی کارت‌های سوخت صادر خواهد شد و با توجه به اقدام هایی که انجام شده، لازم است تا از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین استفاده شود.

سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران ۲۰ لیتر شد/ احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در سال 99

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران هم تاکید کرده با وجود آنکه دریافت بنزین با کارت جایگاهداران محدود شده، اما هیچ خودرویی بدون دریافت سوخت از جایگاه خارج نمی‌شود.

الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد در کشور آغاز شده اما به دلایل مختلف استفاده از این کارت‌ها از ۱۵ درصد بیشتر نبوده و احیای کارت سوخت با هدف پایش مصرف و کنترل قاچاق سوخت در کشور به اجرا درآمده است با این حال کارشناسان معتقدند تا زمانی که ابزارهای قیمتی با آن همراه نشود، استفاده از آن از سوی مردم جدی گرفته نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین