کد خبر: ۶۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

انفجار در کلاس درس دانشگاه غزنی؛ ۱۹ دانشجو زخمی شدند+عکس

منابع محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کرده که صبح امروز انفجاری در یکی از کلاس‌های درس دانشگاه غزنی در جنوب افغانستان رخ‌داده و تلفاتی نیز در پی‌داشته است. مقام‌های بهداشت گفته که تاکنون ۱۹ دانشجوی زخمی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر والی غزنی در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که حوالى ساعت ۹:۴۰ به وقت محلی انفجاری در دانشکده تربیه معلم دانشگاه غزنى رخ‌داده که نوﺯده دانشجو زخمی شده‌اند. از این میان ۱۲ نفر آنان دختر و هفت نفر دیگر پسر هستند.

دفتر والی به تلفات این انفجار اشاره نکرده ولی گفته که تمامى ﺯخمیان به بیمارستان منتقل و تحت درمان هستند. این نهاد افزوده که تاکنون جزئیات حادثه و نوعیت آن مشخص نیست.

احمد خان سیرت، سخنگوی پولیس غزنی تایید کرده که انفجار در داخل کلاس رخ‌داده و از شمار دقیق تلفات هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

یک دانشجو نیز گفت انفجار در کلاس رخ‌داده و او سه جسد را دیده‌است. او از دیگران نقل قول می‌کند که پنج دانشجو کشته شده‌اند. علی سینا یک دانشجوی دیگر نیز گفت که بیشتر قربانیان این حادثه دختران هستند

باز محمد همت، رئس بیمارستان غزنی در یک نشست خبری گفت که ۱۸ زخمی شامل ۱۳ دختر و ۵ پسر به این مرکز درمانی منتقل شده است.

او گفت تاکنون جسدی به این بیمارستان منتقل نشده است.

گروه طالبان گفته که در این حادثه افراد آنان دست نداشته و هدف قراردادن مراکز آموزشی را خلاف اصول اسلامی و بشری دانسته است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین