کد خبر: ۶۱۵۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
رونق گرفتن برنامه خرید شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و دریافت پاسپورت

گران‌ترین، ارزان‌ترین و پرطرفدارترین پاسپورت‌ کشورهای جهان برای خرید کدامند؟

در این میان، کسب پاسپورت امریکا از طریق سرمایه‌گذاری جزو دشوارترین برنامه‌ها است. متقاضیان باید الزامات اقامت پنج ساله را پیش از واجد شرایط شدن برای اخد شهروندی رعایت کنند. اکثر متقاضیان دریافت پاسپورت امریکا از اتباع کشورهای چین، ایران، نیجریه، روسیه، مکزیک و مصر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- پول تنها برای خرید تور برای گذراندن تعطیلات و خرید تور مسافرتی کاربرد ندارد بلکه می‌توانید اقامت و شهروندی یک کشور را نیز خریداری کنید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی با اشاره به رونق گرفتن برنامه خرید شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و صاحب پاسپورت شدن از این طریق در کشورهای مختلف، می‌نویسد: "سرمایه‌گذاری در اقتصاد یک کشور می‌تواند راهی برای کسب پاسپورت قوی‌تر باشد. این تجارتی جنجال‌بر‌انگیز اما پر رونق است.

گران‌ترین، ارزان‌ترین و پرطرفدارترین پاسپورت‌های قابل خرید

۴ اکتبر امسال، مونته نگرو در این برنامه شرکت کرد. مونته نگرو کشوری کوچک است. اکنون با سرمایه‌گذاری ۲۷۴ هزار دلاری در پروژه‌های توسعه مونته نگرو می‌توانید صاحب پاسپورت آن کشور شوید.

این برنامه مشوقی برای جذب سرمایه از سوی اتباع کشورهایی است که با پاسپورت‌شان می‌توانند به کشورهای محدودی سفر کنند؛ به ویژه اتباع کشورهای خاورمیانه، چین و روسیه. ایده فروش پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری از سال ۱۹۸۴ میلادی مطرح شد؛ زمانی که سنت کیتس و نویس دو جزیره کارائیب، این برنامه را اجرا کردند. در سال ۲۰۰۹ این ایده به تجارتی پرسود برای کارائیب تبدیل شد".

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "در طول سالیان اخیر کشورهایی چون امریکا، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی نیز برنامه‌های مشابهی را برای کسب درآمد ارائه کرده‌اند. اتریش، آنتیگوا و باربودا، مالت، قبرس و دومینیکا همگی در بازار فروش پاسپورت فعال هستند. گرجستان و قزاقستان نیر برنامه‌های مشابهی را اجرا کرده‌اند و کشورهای حوزه بالکان نیز در سالیان اخیر در این حوزه فعال شده‌اند. در حدود پنج هزار نفر در سال از این طریق پاسپورت دریافت می‌کنند.

در این میان، کسب پاسپورت امریکا از طریق سرمایه‌گذاری جزو دشوارترین برنامه‌ها است. متقاضیان باید الزامات اقامت پنج ساله را پیش از واجد شرایط شدن برای اخد شهروندی رعایت کنند. اکثر متقاضیان دریافت پاسپورت امریکا از اتباع کشورهای چین، ایران، نیجریه، روسیه، مکزیک و مصر هستند.

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "برای کسب پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری خوب است که حداقل و حداکثر مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری را بدانیم. برای مثال، برای کسب پاسپورت جزیره دومینیکا باید حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کرد و برای کسب پاسپورت قبرس حداقل ۲.۱۵ میلیون دلار. هر چه پاسپورتی قابلیت تردد و سفر به کشورهای مختلف را تسهیل کند و بتوان با آن به کشورهای بیشتری بدون نیاز به کسب ویزا سفر کرد، ارزش و قیمت آن پاسپورت نیز افزایش می‌یابد.

قبرس در زمره کشورهای دارای گران‌ترین پاسپورت‌ها است. نخستین دلیل آن این است که دارنده پاسپورت قبرس حق سکونت در اروپا را خواهد داشت که بر ارزش دارنده پاسپورت می‌افزاید. همچنین، سرمایه‌گذاری در حوزه املاک قبرس سود خوبی خواهد داشت و بازگشت سرمایه قابل قبولی دارد. از جمله پاسپورت‌های محبوب دیگر برای خرید، کشور پرتغال است که حق اقامت دو ساله و پس از آن فرایند سریع پذیرش شهروندی را به متقاضیان ارائه می‌دهد و امکان انتقال اعضای خانواده را ‌نیز به فرد دارای شهروندی می‌دهد.

اکثر خریداران پاسپورت تاجران هستند. برای مثال، با خرید ۵۶۹ هزار دلاری اوراق قرضه پروژه‌های دولتی بلغارستان، پاسپورت آن کشور را دریافت می‌کنید و می‌توانید از سفر راحت به ۱۷۰ کشور جهان لذت ببرید. تجارت نیازمند سفر آزادانه و راحت به کشورهای مختلف جهان است. در مقابل، برای مثال، اگر پاسپورت چینی داشته باشید محدود هستید. اگر با پاسپورت چین بخواهید به پاریس سفر کنید نخست باید به سفارت فرانسه رفته و درخواست ویزا کنید که این فرایندی زمان‌بر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
2
2
ازمایش ایدز در شرابط سخت ....وجود دارد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین