کد خبر: ۶۱۵۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

انگلیس درباره حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه هشدار داد

معاون وزیر امور خارجه انگلیس درباره حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه هشدار داد و عنوان کرد که این اقدام ثبات منطقه خاورمیانه را تهدید خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«اندرو موریسون» روز سه شنبه طی اظهاراتی در نشست فوق‌العاده مجلس عوام انگلیس گفت: ما به طور پیوسته با ترکیه روشن بوده‌ایم که بایستی از اقدام نظامی یکجانبه اجتناب شود. وی هشدار داد که این اقدام ثبات منطقه و تلاش‌ها برای تضمین طولانی مدت شکست داعش را تهدید می‌کند.

تصمیم ترکیه برای حمله نظامی به شمال سوریه پس از آن گرفته شد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرده است. وزارت دفاع ترکیه چند ساعت بعد از آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکا از مناطق مرزی در توئیتی اعلام کرد: همه مقدمات و وسایل لازم برای اجرای عملیات تکمیل شده است.

گزارش‌ها حاکی است کماندوهای ارتش ترکیه امروز (سه شنبه) به سمت مرزهای مشترک با سوریه اعزام شدند. خبرنگار آناتولی گزارش داد که یگان هایی از نیروهای ویژه «کوماندوی» ترکیه از شهرهای مختلف برای ورود به سوریه به شهر مرزی «غازی عنتاب» رسیدند.

سه روز پیش رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داده بود. این در حالی است که کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبرداده بودند.

از طرفی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات در کنار نیروهای ترکیه را دارند. اگرچه این اقدام ترکیه با چراغ سبز آمریکا انجام شده است اما دونالد ترامپ در تازه ترین اظهار نظر خود به ترکیه هشدار داد در صورتی که عملیاتش در شمال شرق سوریه خارج از چارچوب مورد نظر واشنگتن باشد، با ویرانی اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس امروز با تکرار موضع لندن گفت؛ «دومینیک راب» وزیر امور خارجه این کشور دیروز در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود به تصمیم این کشور برای خروج نظامی از سوریه اعتراض کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین