کد خبر: ۶۱۵۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

کسری بودجه در سازمان ملل/ پول کافی برای پرداخت حقوق کارکنان نیست

دبیر کل سازمان ملل هشدار داده است که این سازمان پول کافی برای پرداخت حقوق کارکنانش طی ماه آینده را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه هشدار داده است که اگر اعضای این سازمان بدهی های خود را پرداخت نکنند، پول کافی برای پرداخت حقوق کارکنان طی ماه آینده وجود نخواهد داشت.

وی در اظهاراتی در کمیته بودجه مجمع عمومی سازمان ملل افزود: اگر برای کاهش هزینه ها از ماه ژانویه تلاش نمی کردیم، نقدینگی و پول کافی را برای برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته گذشته در اختیار نداشتیم. طی ماه جاری به بیشترین کسری بودجه در دهه اخیر خواهیم رسید. این خطر وجود دارد که با ورود به نوامبر پول و نقدینگی کافی برای تامین حقوق کارمندان سازمان ملل را نداشته باشیم. کار و تلاش و اصلاحات ما در معرض خطر قرار دارد.

ایالات متحده بزرگترین تامین کننده منابع مالی سازمان ملل به شمار می رود و 22 درصد از بودجه 3.3 میلیارد دلاری سالیانه این سازمان را تامین می کند. آمریکا بیش از 380 میلیون دلار بابت بودجه سال قبل و 674 میلیون دلار بابت بودجه 2019 میلادی به سازمان ملل بدهکار است.

یک مقام آمریکایی گفته است که ایالات متحده طی پاییز امسال بدهی های خود به سازمان ملل را پرداخت خواهد کرد.

ترامپ بارها گفته است که واشنگتن به طور ناعادلانه و غیرمنصفانه ای هزینه های سازمان ملل را بر عهده دارد و این سازمان نیازمند اصلاحات ساختاری است.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل نیز در این باره گفت: 129 کشور بدهی های خود برای سال 2019 میلادی را تاکنون پرداخت کرده اند که حدود 2 میلیارد دلار بوده است.

این در شرایطی است که بودجه نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل به صورت جداگانه تامین می شود، این بودجه برای سال مالی منتهی به 30 ژوئن 2019 میلادی بیش از 6.7 میلیارد دلار بوده و این رقم برای سال مالی آینده به 6.51 میلیارد دلار خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین