کد خبر: ۶۱۵۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری مصر

کمیته ملی المپیک مصر (NOC) پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگ 5 وزنه‌بردار مصری دیگر، فدراسیون وزنه‌برداری این کشور را تعلیق کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از insidethegames، در حالی‌که فدراسیون وزنه‌برداری مصر ماه گذشته به دلیل تخلفات قبلی در آزمایشات دوپینگ به مدت 2 سال به حالت تعلیق درآمده بود و حتی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری آنها را از حضور در مسابقات جهانی 2019 (IWF) منع کرده بود، اما با توجه به رسوایی جدید دوپینگ در این رشته، توسط کمیته ملی المپیک این کشور نیز تعلیق شد.

7 وزنه‌بردار جوان مصری که 2 نفر از آنها دختران 14 ساله بودند، در اردوی تمرینی قبل از مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آفریقا در دسامبر 2016 تستشان مثبت شد که به دلیل عوارض قانونی و سن افراد درگیر، این تعلیق تا حدود 3 سال بعد تأیید نشد.

فدراسیون وزنه‌برداری مصر، که رئیس آن محمود محگوب عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری است، در حال به چالش کشیدن این تعلیق در دادگاه داوری ورزش (CAS) بود.

وی گفت که محرومیت از توکیو 2020 ناعادلانه بوده است و درخواست او توسط NOC مصر پشتیبانی شده است، اما پس از آخرین اخبار، NOC تحقیق 5 نفره در مورد رسوایی‌های دوپینگ را تنظیم کرده و فدراسیون را تعلیق کرده است.

هر گونه امید برای لغو ممنوعیت المپیک غیرممکن شده است و اکنون تعلیق مصر می‌تواند به 4 سال افزایش یابد به طوری که محمد ایحاب، بزرگترین نام این ورزش در مصر و یکی از محبوب ترین وزنه‌برداران جهان -که دوپینگ نکرده است- اکنون احتمال دارد بازنشسته شود.

ایحاب 30 ساله موفق به کسب مدال برنز وزن 77 کیلوگرم در بازی‌های المپیک 2016 ریو شده بود و شانس زیادی برای رقابت در المپیک 2020 توکیو داشت به اهرام آنلاین گفت: "دلیلی برای ادامه کار من وجود ندارد. این تقصیر ما نیست، اگر معجزه اتفاق بیفتد و ممنوعیت برداشته شود، من فوراً برمی‌گردم؛ در غیر اینصورت روی تکمیل کلاس‌های مربیگری خود و شروع کار مربیگری تمرکز خواهم کرد."

سارا احمد که در وزن 76 کیلوگرم بانوان با اختلاف 43 کیلوگرم به قهرمانی آفریقا رسیده بود، در بین 5 نفری است که آزمایش آنها مثبت شده است. احمد 21 ساله، در ریو 2016 تاریخ ساخت وقتی که در نوجوانی، اولین وزنه‌بردار زن از جهان عرب بود که روی سکوی المپیک ایستاد. او قهرمان سابق جهان است و می‌توانست مدعی کسب مدالی دیگر در توکیو 2020 باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین