کد خبر: ۶۱۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

خارج کردن ۲۷ توده از رحم زن ۳۹ ساله بندرعباسی

جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم زن ۳۹ ساله در بندرعباس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: بیمار به دلیل درد و خونریزی میوم مزمن که سال‌ها از آن رنج می‌برد به بیمارستان مراجعه می‌کند؛ که پس از بررسی تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ‌ترین آن به ۸ سانتی می‌رسید، گزارش شد؛ و بیمار کاندید جراحی در بیمارستان شد.

وی افزود: این عمل جراحی که به‌صورت عمل باز صورت گرفت و ۳ ساعت به طول انجامید؛ به دلیل گسترش میوم‌ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت لذا با توجه به بار روانی این موضوع برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود؛ تیم جراحی تمام سعی خود را برای حفظ رحم بیمار انجام داد تا درنهایت عمل با حفظ رحم بیمار با موفقیت صورت گرفت.

خارج کردن ۲۷ توده از رحم زن ۳۹ ساله بندرعباسی

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به میوم‌های خارج‌شده از شکم بیمار بیان کرد: میوم‌های خارج‌شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک از این نوع میوم‌ها با توجه به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: بیمار پس از عمل به مدت ۳ روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با خوشحالی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.

وی تصریح کرد: میوم‌ها ازجمله توده‌های خوش‌خیم در رحم هستند و معمولاً در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند، و در صورت علامت‌دار بودن و عدم پاسخ به درمان‌های دارویی با توجه به‌اندازه و موقعیت، ممکن است نیاز به خروج آن‌ها به‌تن‌هایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین