کد خبر: ۶۱۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

آغاز مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آغاز مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی در این استان خبر داد و گفت: با انتقال آب به تالاب گاوخونی، مناطق پایین‌دست سد رودشتین به‌صورت کامل احیا شد.
آفتاب‌‌نیوز :

"مسعود میرمحمد صادقی"گفت: مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی، هم‌زمان با روزهای پایانی توزیع آب در شبکه‌های شرق و خاتمه دوره توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های غرب اصفهان، با بازگشایی سد رودشتین از روز 11 مهرماه آغاز و با خاتمه توزیع آب در شبکه این سد در روز 13 مهرماه به بیشینه خود رسید.

وی افزود: با توجه به خشکی مسیر 130 کیلومتری رودخانه زاینده‌رود از محل سد رودشتین تا تالاب گاوخونی و نیز خشکی آن در فصول گرم سال به مدت شش ماه متوالی، در نهایت آب رهاسازی شده پس از 6 روز به ورودی تالاب گاوخونی رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه حجم آب انتقالی در شش روز اول، بالغ بر 4 میلیون مترمکعب است، افزود: در شش روز اول انتقال آب به تالاب، دبی متوسط بیش از 9 مترمکعب در ثانیه و بین 4 تا 17 مترمکعب در ثانیه متغیر بوده است.

صادقی افزود: علاوه انتقال آب به تالاب، مناطق پایین‌دست سد رودشتین، به‌صورت کامل احیا شده و آثار روانی و زیست محیطی مفیدی برای ده‌ها شهر و روستای پایین‌دست از جمله مهم‌ترین آنها شهرهای "اژیه" و "ورزنه" داشته است.

وی یادآور شد: مرحله اول انتقال آب به تالاب گاوخونی از اواسط اسفند 1397 آغاز و تا یازدهم فروردین ماه 1398 (زمان شروع توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های شرق اصفهان) ادامه یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در آن دوره نیز با استفاده از رواناب‌ ناشی از سیلاب‌های بهاره زاینده‌رود، حجم آب قابل ملاحظه‌ای روانه تالاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین