کد خبر: ۶۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

پاک سازی دماوند با هزینه شخصی کوهنوردان +عکس

علاقه کوهنوردان به دماوند باعث شد که پس از انتشار عکس‌های زباله در دماوند و واکنش های صورت گرفته برخی از کوهنوردان دست به کار شوند و با هزینه شخصی به پاک سازی بلندترین قله ایران بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار عکس های زباله و بنر های تبلیغاتی رها شده در دماوند واکنش‌های زیادی از سوی کوهنوردان و مردم و دوستداران طبیعت صورت گرفت. این واکنش به گونه‌ای بود که حتی معاون فرهنگی سفارت اتریش خواستار رسیدگی به فاضلاب و زباله‌های کوه دماوند شد. معاون فرهنگی سفارت اتریش گفته بود که درباره انواع اقامتگاه‌هایی که در اطراف دماوند لازم است، بهتر است متخصصان پاسخگو باشند اما به عنوان یک گردشگر معتقدم بازیافت فاضلاب و نوع دفع زباله در دماوند باید مورد توجه قرار گیرد.

حتی کوهنوردان و توریست های خارجی از وضعیت بد دماوند و پناهگاه ها خبر داده بودند و دو کوهنوردان ایتالیایی که برای صعود به ایران آمده بودند با انتشار عکسی از مردم ایران خواستند که این میراث گرانبها را حفظ کنند.

در پی این واکنش‌ها برخی از کوهنوردان ایرانی دست به کار شدند و طی اقدامی داوطلبانه وضعیت پناهگاه ها و زباله ها را سامان دادند. فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران نیز اعلام کرد که در نیمه شهریورماه ۱۳۹۸ در جبهه غربی دماوند پاکسازی پناهگاه سیمرغ و محوطه اطراف آن توسط کوه‌نوردان داوطلب انجام گرفته که در طی این برنامه 40 گونی زباله جمع آوری شده از پناهگاه و محلی به نام چاله زباله با هزینه شخصی و توسط نیسان به پایین منتقل شده است.

جمع آوری زباله ها توسط کوهنوردان نشان دهنده اهمیت آنان به محیط زیست و کوه دماوند است و امید می‌رود که زین پس کوهنوردان زباله های خود را در کوه رها نکنند.

عکس‌های جمع آوری زباله توسط گروه داوطلب:

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین