کد خبر: ۶۱۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

پیش‌بینی احتمال بیمار شدن با بررسی سرعت راه رفتن

برخی متخصصان سلامت مدعی شدند: بر اساس نتایج یک تحقیق افرادی که به طور طبیعی کُند راه می‌روند بیشتر احتمال دارد در سنین میانسالی بیمار شوند.
پیش‌بینی احتمال بیمار شدن با بررسی سرعت راه رفتن
آفتاب‌‌نیوز :

در این بررسی آمده‌ است کُند راه رفتن می‌تواند نشانه احتمال ابتلا به بیماری در سال‌های بعدی عمر باشد.

به گفته محققان ارزیابی ساده سرعت راه رفتن فاکتور مناسب در تشخیص احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر ده‌ها سال پیش از بروز علائم آن است.

محققان آمریکایی در این بررسی مشاهده کردند افراد ۴۵ ساله‌ای که به طور طبیعی و غیرعمد کُند و آهسته راه می‌روند از ساختار فیزیکی و مغزی برخوردارند که نشان‌دهنده تسریع فرایند پیری در آنان است. ریه‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی این افراد نسبت به همسالان خود که سریع راه می‌روند وضعیت ساختاری متفاوت و نامناسبی داشته‌ است.

به گفته محققان همچنین مجموع حجم مغز افرادی که به آهستگی راه می‌روند کمتر بوده و دارای ضایعات کوچک بیشتری در مغز خود هستند که بیشتر در افراد مسن مشاهده می‌شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان همچنین می‌توانند سرعت راه رفتن افراد در میانسالی را با بررسی مغز آنان در سن سه سالگی پیش‌بینی کنند. همچنین با ارزیابی فاکتورهایی همچون سطح IQ، توانایی در فهم زبان، مهارت‌های حرکتی و کنترل احساسات احتمال پیش‌بینی سرعت راه رفتن در سن ۴۵ سالگی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین