کد خبر: ۶۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

آیا چای نبات یزدی‌ها معجزه می‌کند؟

مصرف نبات برای رفع امراض مختلف مانند سر درد، دل درد و انواع عوارض ناشی از مصرف مواد غذایی دارای طبع سرد، یکی از روش‌های شایع درمان در بین یزدی‌هاست به طوری که پس از صرف هر غذایی یک چای و نبات برای خود و اطرافیان تجویز می‌کنند اما آیا نبات در درمان دردها معجزه می‌کند؟
آیا چای نبات یزدی‌ها معجزه می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

نبات یکی از خوراکی‌ها و شیرینی‌جات پرمصرف در یزد است که بیش از یک شیرین‌کننده به عنوان یک داروی همه کاره در رفع بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مردم یزد درمان هر نوع عارضه ناشی از مصرف مواد غذایی دارای طبع سرد، از سر درد تا پا درد را با استفاده از مصرف یک نوشیدنی ساده مانند آب جوشیده به همراه نبات درمان می‌کنند به طوری که معجزه چای و آب‌جوش نبات یزدی‌ها، شهره عام و خاص شده است اما آیا به راستی این ماده غذایی معجزه می‌کند؟

«سید کاظم کاظمینی» عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب سنتی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تاثیر نبات در رفع مشکلات مزاجی افزراد اشاره و اظهار می‌کند: نبات به عنوان یک ماده‌ی انرژی‌زا، به راحتی انرژی را در بدن فرد آزاد می‌کند و از آنجایی که خود این ماده شیرین، دارای طبعی گرم است می‌تواند در رفع طبع سرد دیگر مواد غذایی مصرف شده توسط افراد موثر باشد و در این باره کمک قابل توجهی کند.

وی تاثیر چشمگیر نبات در رفع عوارض ناشی از مصرف غذاهای با طبع سرد را یادآور می‌شود و تصریح می‌کند: نبات تاثیر زیادی در رفع این عوارض دارد اما با این وجود نمی‌توان از تاثیر آن به عنوان یک معجزه یاد کرد چرا که این ماده نمی‌تواند برای درمان هر نوع بیماری موثر باشد.

این متخصص طب سنتی ایرانی در پایان خاطرنشان می‌کند: نبات برای بیماری‌هایی ناشی از سرد مزاجی به ویژه معده‌ی سرد، کمک کننده خوبی است ولی همانند دیگر مواد غذایی مصرف بیش از اندازه‌ی ان توصیه نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین