کد خبر: ۶۱۵۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

جیمز متیس تصمیم ترامپ درباره سوریه را به اقدام اوباما در عراق تشبیه کرد

جیمز متیس وزیر دفاع سابق آمریکا تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و چراغ سبز نشان دادن به ترکیه برای انجام عملیات نظامی در آن منطقه را به تصمیم باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تشبیه کرد.
جیمز متیس تصمیم ترامپ درباره سوریه را به اقدام اوباما در عراق تشبیه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد، اگر نیروهای متحد آمریکا به اعمال فشارهای خود در منطقه ادامه ندهند، گروه تروریستی داعش در شمال سوریه و عراق قوی‌تر خواهد شد.

جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی که قرار است امروز (یکشنبه) منتشر شود، هشدار داد: به خاطر حمله نیروهای نظامی ترکیه و خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، این منطقه دچار اغتشاش و بی‌نظمی شده است و نیروهای داعش که گمان می‌رود در این منطقه پنهان شده‌اند و همچنین آنهایی که هم‌اکنون در آن منطقه زندانی هستند، از این مساله سود خواهند برد.

متیس درباره وضعیت کنونی شمال سوریه که توسط نیروهای ترکیه محاصره شده، گفت: شمال سوریه در حال حاضر دچار اغتشاش و بی‌نظمی است. شواهد نشان می‌دهد که کردها خودشان را با حملات ترکیه سازگار کرده‌اند و ما باید ببینیم که آیا آنها قادر هستند به مبارزه با داعش ادامه دهند یا خیر؟ بدون شک این رویدادها تاثیری خواهد داشت، اما مساله این است که تاثیر آن چقدر خواهد بود.

وی ادامه داد: معتقدم مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، سرویس‌های اطلاعاتی و کشورهای خارجی که با ما همکاری می‌کنند حق دارند که می‌گویند داعش شکست نخورده است. ما باید به اعمال فشارها بر داعش ادامه دهیم تا آنها نتوانند مجددا نیروی تازه به دست آورند.

وی گفت: شما می‌توانید همان‌طور که اوباما نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرد و درس سنگینی گرفت، نیروهای خود را از شمال سوریه خارج کنید، اما ما در ارتش می‌گوییم دشمن از این مساله سوء‌استفاده خواهد کرد و در چنین شرایطی اگر ما به اعمال فشار بر داعش ادامه ندهیم، این گروه تروریستی مجددا قدرت خواهد گرفت. کاملا مشخص است که آنها مجددا به عرصه باز خواهند گشت.

این اظهارات متیس بیانگر همراهی‌اش با تعدادی از قانون‌گذاران کنگره است که اخیرا هشدار داده‌اند، تروریست‌های داعش در منطقه از ناآرامی‌های به وجود آمده به دنبال خروج نیروهای آمریکایی و حمله نیروهای ترکیه‌ای استفاده خواهند کرد. هزاران شهروند کرد سوریه به خاطر حملات نظامی ترکیه از این منطقه فرار کردند.

همزمان با این‌که دولت واشنگتن با دموکرات‌ها بر سر تحقیقات استیضاح و طیف وسیعی از تحقیقات مبارزه می‌کند، ترامپ با افزایش انتقادات از سوی جمهوری‌خواهان به خاطر تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین