کد خبر: ۶۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین/با تاول‌های پا چه کنیم؟

یک پزشک توصیه کرد: با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی اربعین و احتمال تاول زدن پا، زوار از ترکاندن تاول‌ها پرهیز کنند.
توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین/با تاول‌های پا چه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدجواد ثاقب حسینی یکی از پزشکان مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین ضمن تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور سلامت زائران در مسیر اربعین اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که برخی زوار با آن روبرو هستند تاول‌های پا است.

این پزشک داوطلب با اشاره به اینکه تاول پای زائران عمده‌ترین دلیل مراجعه زائران به موکب های هلال احمر است، گفت: زائرانی که در طول مسیر با این مشکل مواجه شدند تاول‌ها را نترکانند و دراز کشیده پاهایشان را کمی از سطح زمین بالاتر قرار داده و برای مدتی استراحت کنند.

ثاقب حسینی افزود: در صورت بزرگ بودن تاول و در دسترس نبودن پزشک بهترین اقدام شست و شوی مرتب پاها است. در این مواقع بهتر است یک سوزن سر داغ را از تاول عبور داده و انتهای آن را گره زده و در کف پا یک گاز استریل متصل به بتادین حائل کنید.

این پزشک با بیان اینکه زائران اربعین حتی المقدور شب حرکت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند، ادامه دهد: به دلیل آلودگی بیش از حد هوا تا حد امکان از آوردن کودکان پرهیز شود.

این پزشک عمومی به زائران توصیه کرد: قبل از حرکت واکسن مننژیت تزریق و سعی کنند در ساعت گرم روز حرکت نکنند.

وی با اشاره به اینکه زائران حتما باید از آب‌های درپوش دار و بهداشتی استفاده کنند، ادامه داد: شستن مکرر دستها فراموش نشود و زائران از غذاهای مانده استفاده نکنند و سعی کنند آب کلرینه به همراه داشته و چند قطره در آب آشامیدنی خود بچکانند.

ثاقب حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار موکب رسانه‌ای فجر سمنان، استفاده از ماسک را به دلیل آلودگی هوا ضروری دانست و افزود: زائران اربعین در صورت بروز مشکل و گرمازدگی به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین