کد خبر: ۶۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹

آمریکا اعدام سیاست‌مدار کرد در شمال شرق سوریه را "شدیدا مشکل‌زا" خواند

طبق اعلام یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری رویترز، آمریکا گزارش کشته شدن یک سیاست‌مدار و جنگجویان کرد اسیر شده در شمال شرق سوریه را دریافت کرده و تحت بررسی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "این گزارشات شدیدا مشکل‌زا بوده و بازتابی از بی‌ثباتی شمال شرق سوریه در پی آغاز خصومت‌ها از روز سه‌شنبه است".

این مسؤول آمریکایی ضمن محکومیت کشته شدن هفرین خلف، دبیرکل حزب سوریه آینده توسط نیروهای همپیمان با ترکیه اظهار کرد: ما با نگرانی بسیاری گزارش‌ها درباره کشته شدن خلف و بازداشت چند تن از نیروهای سوریه دموکراتیک را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: آمریکا با شدیدترین عبارات هرگونه نقض حقوق و یا اعدام فرا قانونی در حق غیرنظامیان و اسرا را محکوم می‌کند و درباره ابهامات موجود در این زمینه بررسی‌های لازم را به عمل می‌آورد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز شنبه اعلام کرد گروه‌های مورد حمایت ترکیه، ۹ غیر نظامی از جمله هفرین خلف، دبیرکل حزب "سوریه آینده" را به قتل رسانده است.

به گفته حسین عمر، مسئول امور هماهنگی این حزب در اروپا، خلف در مسیر بازگشت از شهر حسکه بوده که در راه، مورد حمله واقع شده و راننده و دستیارش نیز به قتل رسیدند. به گفته همین منبع، خلف و دیگر اعضای حزب سوریه آینده، از زمان تاسیس آن در سال ۲۰۱۸ با مقامات آمریکایی در ارتباط بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین