کد خبر: ۶۱۶۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

استاندار قزوین: خطر اعتیاد از جنگ نظامی بیشتر است

استاندار قزوین گفت: خطر اعتیاد و آثار منفی آن برای جوامع از جنگ نظامی نیز بیشتر است که این موضوع ضرورت مقابله جدی و همگانی با مواد مخدر را می‌رساند.
استاندار قزوین: خطر اعتیاد از جنگ نظامی بیشتر است
آفتاب‌‌نیوز :

هدایت الله جمالی پور یکشنبه شب در ششمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اینکه بدون شک در برخورد با معضل اعتیاد پیشگیری ‏مقدم بر درمان است، گفت: باید در سطح جامعه، ‏اعتیاد به عنوان یک معضل عمومی مطرح و در مقابل، مبارزه با آن به یک خواسته ‏عمومی تبدیل شود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: برای این منظور باید اعتیاد از نظر مردم به یک ضد ارزش اساسی تبدیل شود ‏که برای این رسیدن به این هدف، کار فرهنگی می‌ تواند بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می شود و این مسأله باید مدام تشریح و تبیین شود.

جمالی پور ادامه داد: امروزه بزرگترین مشکل و معضل جامعه، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و به همین دلیل پیشگیری و آگاه سازی جوانان به پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما امروز در معرض جنگ سختی به نام‌ جنگ نرم که ماهیت آن شناخته شده نیست و ما گاها از آن غفلت می کنیم روبرو هستیم و نباید از تلاش دشمن برای در دام اعتیاد انداختن جوانان خود به سادگی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته با تمام تلاشهای صورت گرفته این پدیده شوم ریشه کن نشده و حتی میانگین سنی اعتیاد نیز کاهش یافته است.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید در زمینه مقابله با مواد مخدر تقسیم کار مناسبی صورت بگیرد؛ افزود: نباید خودمان را در این خصوص معطل بودجه کنیم و دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش حتما باید معلمان را در این خصوص حساس کند.

این مسئول با اشاره به آمار های اعتیاد در کشور گفت: آمارهایی که در این زمینه اعلام می شود فراتر از این هاست و باید عظم جدی برای ریشه کنی اعتیاد بوجود آید.

استاندار قزوین با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل غفلت خود و یا خانواده در دام اعتیاد می افتند؛گفت: باید تلاش کنیم تا با آگاه سازی جامعه و عمومی کردن مقابله با مواد مخدر از گرفتار شدن افراد جلوگیری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
خطر اعتیاد و آثار منفی آن برای جوامع از جنگ نظامی نیز بیشتر است.

خطر کاسبان هردو بر مردم اشکار شده ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین