کد خبر: ۶۱۶۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران با شکست سنگین مقابل لهستان+عکس

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر صفر مقابل لهستان شکست خورد.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی ایران از ساعت ۷ صبح امروز در یازدهمین و آخرین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف لهستان رفت و با نتیجه سه بر صفر باخت. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان به پایان رسید.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب اولیه جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران

در سوی دیگر میدان، لهستان بازی را با ترکیب میخال کوبیاک، ویلفردو لئون، متئوژ بینیک، کارول کلاس، فابین درژیژگا، ماسژ موساژ و پاول زاتورسکی شروع کرد.

با این نتیجه، ایران جام جهانی را با ۷ باخت، ۴ برد و ۱۲ امتیاز به پایان برد. تعیین رتبه نهایی تیم ایران به نتایج تیم‌های روسیه و کانادا مقابل تونس و ژاپن بستگی دارد. لهستان هم با این برد،‌ به مقام دوم مسابقات رسید و پایین‌تر از برزیل و بالاتر از آمریکا قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران با شکست سنگین مقابل لهستان

ست اول (ایران ۱۸ - لهستان ۲۵)

قابل پیش‌بینی بود که لهستان تیم برتر این مسابقه باشد. ایران پس از شکست‌های متعدد روزهای قبل، با روحیه‌ای پایین وارد زمین شد و در مقابل لهستان برای قطعی کردن مدال نقره خود، انگیزه زیادی داشت. ایران بازهم ترکیب خود را تغییر داده بود ولی لهستان با همه توان بازی می‌کرد. شاگردان ویتال هینن در تیم ملی لهستان، در زدن اسپک بسیار کم‌اشتباه بودند و بدون دردسر در ست اول به پیروزی رسیدند. ایران در ست اول حتی یک امتیاز هم با اشتباه حریف به دست نیاورد، درحالی که پنج امتیاز مستقیم با اشتباهات خود به حریف تقدیم کرد.

ست دوم (ایران ۱۸ - لهستان ۲۵)

لهستان ست را با اقتدار آغاز کرد و خیلی زود با نتیجه ۶ بر ۲ پیش افتاد تا کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. پس از این وقت استراحت شرایط تا حدودی به سود ایران تغییر کرد و بازی در امتیاز ۸ به تساوی کشیده شد. سرانجام در امتیاز ۱۰ بر ۹، برای نخستین بار در این بازی ایران از حریف خود پیش افتاد. این بار نوبت هینن بود که وقت استراحت بگیرد و توانست دوباره روند بازی را به سود تیمش عوض کند. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود لهستان اعلام شد. هرچه به اواخر ست نزدیک می‌شدیم، لهستان در زدن اسپک و سرویس عملکرد بهتری ارائه می‌داد و در مقابل تعداد اشتباهات در بازی ایران بیشتر می‌شد. همین موضوع فاصله را بیشتر کرد تا در نهایت فاصله هفت امتیازی ست اول تکرار شود.

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران با شکست سنگین مقابل لهستان

ست سوم (ایران ۱۶ - لهستان ۲۵)

لهستان با ۲ تغییر وارد ست سوم شد. کوبیاک و بینیک از زمین بیرون رفتند تا الکساندر اسلیوکا و یاکوب کوچانوفسکی در ترکیب اصلی قرار بگیرند. لهستان در این مسابقه به شکل تحسین‌برانگیزی کم‌اشتباه بود. در حالی که به نظر می‌رسید ایران خود را از پیش بازنده می‌بیند و بدون روحیه و انگیزه برد وارد زمین شده است. تعداد اشتباهات ایران زیاد بود و لهستان هم با دفاع روی تور عالی، خیلی راحت حملات ایران را به امتیازی برای خود تبدیل می‌کرد. در کل مسابقه،‌ ایران فقط ۷ امتیاز با اشتباهات حریف کسب کرد که نشان می‌داد لهستان چه عملکرد کم‌نقصی ارائه کرده است. ایران در این ست هم باخت و در پایان مسابقه شاهد جشن کسب مدال نقره لهستان بود.

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران با شکست سنگین مقابل لهستان

نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۱ - مصر ۳

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ - کانادا ۱

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران ۳ - استرالیا ۱

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - برزیل ۳

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران ۱ - آمریکا ۳

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۳ - تونس ۰

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ - آرژانتین ۲

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران ۱ - ژاپن ۳

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران ۲ - ایتالیا ۳

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران ۰ - لهستان ۳

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد.

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران با شکست سنگین مقابل لهستان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
3
1
حیف این همه پول که خرج اینها شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
سرمایه گذاری برای آینده است. هزینه نیست. بالاخره یک روزی سعید معروف و سایرین بازنشسته میشوند و باید جوانها جایگزین شوند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین