کد خبر: ۶۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

جزئیات دیدار «عمران‌خان» با پادشاه و ولیعهد سعودی/عمران خان پیشنهاد میانجیگری میان ریاض و تهران را مطرح کرد؟

نخست‌وزیر پاکستان در دیدارهای جداگانه با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در ریاض درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.
جزئیات دیدار «عمران‌خان» با پادشاه و ولیعهد سعودی/عمران خان پیشنهاد میانجیگری میان ریاض و تهران را مطرح کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان، روز گذشته در ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

سفر یک‌روزه عمران‌خان به عربستان سعودی، که صبح امروز به پایان رسید، بعد از دیدار دوروزه او از تهران انجام شد که گفته می‌شود این سفرها در راستای تلاش او برای میانجیگری جهت کاهش تنش میان تهران و ریاض صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد، ملک سلمان و خان درباره روابط بین دو کشور و چشم‌اندازهای روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین دیداری با ولیعهد سعودی ترتیب داد و طرفین به بررسی روابط میان دو کشور و راه‌های تقویت مناسبات و همکاری‌های مشترک پرداختند. بررسی تحولات اوضاع در منطقه و برخی از مسائل مورد اهتمام طرفین از دیگر محورهای این نشست اعلام شده است.

خبرگزاری واس توضیح نداده است که آیا نخست‌وزیر پاکستان طی سفرش به این کشور پادشاهی، پیشنهاد میانجیگری میان ریاض و تهران را مطرح کرد یا خیر.

عمران‌خان، روز یکشنبه دیدارهایی با مقام‌های ایرانی در تهران ترتیب داد. او گفت که «دلیل این سفر این است که ما خواهان درگیری میان سعودی و ایران نیستیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین