کد خبر: ۶۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

سفر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به قطر با محوریت ضدایرانی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دستیار وزیر امور خارجه این کشور در سفر آتی‌اش به قطر درباره آن‌چه فعالیت‌ بی‌ثبات کننده ایران خوانده شده با مقامات این کشور مذاکره خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوید شنکر، دستیار وزیر امور خارجه این کشور در امور خاور نزدیک در تاریخ هفده تا نوزدهم ماه اکتبر به قطر سفر خواهد کرد و در دیدار با مقامات قطری از جمله وزیر امور خارجه این کشور، ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه میان آمریکا و قطر، بر آن‌چه ضرورت شورای همکاری کشورهای خلیج فارس متحد در برابر فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران عنوان شده نیز تاکید خواهد کرد.

 اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در امور منطقه و تلقی مقامات آمریکایی از نقش ایران در منطقه به عنوان فعالیت بی‌ثبات‌کننده در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان اخیرا در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به طرح ایران برای برقراری امنیت در خلیج فارس گفت: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید» یعنی ابتکار صلح هرمز (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است. این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع نسبت به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

علاوه بر این، العربی الجدید گزارش داد که محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه قطر که در نشست امنیتی دوحه سخن می‌گفت ادامه داد: ایران همسایه ماست. ما در مسائل بسیاری درباره منطقه با ایران اختلاف داریم؛ برخی فعالیت‌های آنها را تایید نمی‌کنیم و آنها نیز برخی اقدامات ما را تایید نمی‌کنندولی یک تفاهم میان دو کشور وجود دارد چرا که ما همسایه هستیم و باید با هم همزیستی داشته باشیم و این روابط موجود بر پایه احترام متقابل را حفظ کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین