کد خبر: ۶۱۶۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

فارن پالسی: آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه را برای جنگ آماده کرده است

مجله آمریکایی فارن پالسی گزارش کرد: نیروهای آمریکایی شبه نظامیان گروه عمدتا کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را که ترکیه از آن به عنوان نسخه تغییر اسم یافته یگان‌های مدافع خلق کرد یاد می‌کند به هدف آمادگی برای مقابله با عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه آموزش داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

این مجله آمریکایی به نقل از یک افسر نیروی زمینی آمریکا که با این گروه همکاری داشته عنوان کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه در این آموزش‌ها با تاکتیک‌های پیچیده میدان جنگ از جمله نحوه احداث شبکه‌ای از تونل ها در زیر شهرهای مهم شمال شرق سوریه به عنوان طرحی احتیاطی علیه عملیات ترکیه آشنا شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی این افسر به مجله فارن پالسی گفت: این گروه بعد از آن که ترکیه در سال ۲۰۱۸ شهر عفرین در شمال سوریه را تصرف کرد شروع به اجرای برنامه احداث تونل‌ها کرد.

به گفته این نظامی ارشد نیروی زمینی آمریکا سربازان آمریکایی چندین مانور تمرینی را با شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه بر سر چگونگی هماهنگ شدن برای مقابله با سناریو عملیاتی از سوی ترکیه و همچنین در زمینه ایجاد مواضع دفاعی در عمق (یک راهبرد نظامی با هدف ایجاد تاخیر در پیشروی نیروهای حمله کننده ) برگزار کرده‌اند.

همچنین یک افسر سابق نیروی زمینی آمریکا نیز که با شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه کار کرده تایید کرد این گروه اقدام به ساخت تونل هایی به عنوان یک برنامه احتیاطی برای مقابله با ترکیه کرده است.

در گزارش این مجله آمریکایی تصریح شد: این تونل‌ها و دیگر مواضع دفاعی این شبه نظامیان احتمالا در راستای تدارک برای خروج احتمالی آمریکا ایجاد شده‌اند.

ترکیه چندی پیش در تاریخ ۹ اکتبر عملیات موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه علیه شبه نظامیان کرد آغاز و اعلام کرده به دنبال تامین امنیت مرزهای ترکیه و همچنین اجرای روند بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان است .

ترکیه از سال ۲۰۱۳ دو عملیات نظامی دیگر نیز با نام‌های سپر فرات و شاخه زیتون در شمال غرب سوریه اجرا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
وطن فروشي عاقبت ندارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین