کد خبر: ۶۱۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه "عاقلانه" نبود

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل تصمیم خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه به باد انتقاد گرفت.
ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با شبکه عربی "سی‌ان‌ان" ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تصمیم خروج نیروهای این کشور از سوریه، تاکید کرد: این تصمیم عاقلانه نیست.

الفیصل در ادامه گفت: برداشت و تفسیر ترامپ از مسائل عجیب‌ است.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان درخصوص استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان مدعی شد:"اگر ایران بخواهد ناآرامی ایجاد کنند، عربستان و همپیمانان آن آماده این کار هستند و اگر می‌خواهند همکاری کنند و یک شریک سازنده در تحقق صلح و امنیت نه تنها در خلیج فارس بلکه در کل منطقه اطراف ما باشند، مجالی برای رایزنی وجود دارد".

ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام "چشمه صلح" علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه آغاز کرد. نیروهای آمریکایی همپیمان با کردها با آغاز این عملیات از منطقه عقب‌نشینی کرده و کردها را در مقابل این حملات رها کردند. به این ترتیب نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از منطقه خارج شده و تنها حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه واقع در مرزهای این کشور با اردن باقی ماندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین