کد خبر: ۶۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

دیدار مدیر و اعضای موسسه امام موسی صدر با سه چهره روحانیت

مدیر و اعضای موسسه امام موسی صدر، با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، رهبر شیعیان بحرین و یکی از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار مدیر و اعضای موسسه امام موسی صدر با سه چهره روحانیت
آفتاب‌‌نیوز :

 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در دیدار با اعضای این موسسه با اشاره بر مشی و سیره امام صدر در تعامل با پیروان سایر ادیان، ویژگی بارز او را وحدت گفتار و رفتار دانست و بر لزوم معرفی شیوه تبلیغی امام صدر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این دیدار گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه، از جمله سیرهای مطالعاتی، تاریخ شفاهی، نشست‌های اندیشه‌وعمل و تعامل با نخبگان ایرانی و غیرایرانی، ارائه و زمینه‌های همکاری بررسی شد.

حورا صدر و تعدادی از اعضای موسسه امام موسی صدر همچنین با آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، دیدار و گفت‌وگو کردند. شیخ عیسی قاسم در این دیدار با یادآوری خاطره حضور امام موسی صدر در بحرین و در مسجد و همچنین منزل شیخ، برای بازگشت امام صدر دعا کرد.

وی با بیان این‌که امام موسی صدر، شهید سید محمدباقر صدر، امام خمینی، آیت الله خامنه‌ای و سید حسن نصرالله و بالاتر از همه‌ این‌ها امام حسین(ع) و بالاتر از ایشان امیرالمؤمنین(ع) و بالاتر از همه رسول الله(ص)، مسیرهایی به سوی خداوند هستند؛ یادآور شد آن‌چه در نهایت همه باید متوجه آن باشیم، عبودیت الهی است و این‌که اعمالمان برای رضای الهی باشد.

در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های موسسه ارائه و مجموعه دوازده جلدی «سیره الامام موسی الصدر» نیز به رهبر شیعیان بحرین تقدیم شد.

دیدار با آیت الله سید کمال حیدری، از مراجع تقلید قم یکی دیگر از دیدارهای اعضای موسسه امام موسی صدر برای گفت‌وگو و ارائه گزارش از فعالیت‌های موسسه بود.

آیت‌الله حیدری در این دیدار، ضمن پیگیری آخرین اخبار پرونده ربودن امام موسی صدر بر تبیین و معرفی اندیشه‌های امام موسی صدر تاکید کرد.

وی، افق دید بلند و آینده‌نگری را از ویژگی‌های امام صدر دانست و مؤسسه را بر تبیین نظریه‌های موجود در گفتارهای امام صدر سفارش کرد.

تاکید بر زمینه‌سازی برای نوشتن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی درباره اندیشه‌های امام موسی صدر از دیگر توصیه‌های این مرجع تقلید بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین