کد خبر: ۶۱۶۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

خنثی شدن ۳۹ حمله تروریستی در روسیه طی سال جاری

به گفته مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه، از آغاز سال جاری میلادی آژانس‌های پلیس این کشور ۳۹ حمله تروریستی را خنثی کرده و ۴۹ شبکه تروریستی را منهدم کرده‌اند.
خنثی شدن ۳۹ حمله تروریستی در روسیه طی سال جاری
آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه گفت، این گروه‌های تروریستی قصد داشتند تا حملاتی را در نقاط مختلف روسیه انجام دهند که منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: در سال جاری میلادی، ۳۹ حمله تروریستی در همان مراحل اولیه خنثی شد که در جریان آن ۳۲ شبه نظامی کشته شده و ۶۷۹ تن دستگیر شده‌اند.

رهبران سازمان‌های بین‌المللی تروریستی در حال افزایش اقدامات خود برای دستیابی به تسلیحات جدید و همچنین ابزار ارتباط ماهواره‌ای و موقعیت‌یاب جغرافیایی هستند. همچنین با همکاری دیده‌بان ارتباطات روسیه و بازرس کل روسیه، سرویس امنیت فدرال کشور بیش از ۸۰۰۰ منبع اینترنتی را که حاوی مطالب و اطلاعات مرتبط با اقدامات تروریستی بود، بلاک کرده است.

وی ادامه داد: ۴۹ گروه تروریستی که قصد داشتند حملات تروریستی در نقاط مختلف روسیه انجام دهند، در سال ۲۰۱۹ منهدم شده‌اند. رهبران سازمان‌های تروریستی در حال افزایش فعالیت‌های خود هستند تا تسلیحات جدید و پیشرفته به دست بیاورند. حملات پهپادی علیه تاسیسات نظامی و غیرنظامی و همچنین استفاده از پهپاد برای هدف قرار دادن محموله‌ها نظامی که مورد علاقه شبه نظامیان است، به یک مشکل گسترده بدل شده است.

بورتنیکوف افزود: ارتقای سطح کیفی و عملکرد پهپادها برای تحویل تسلیحات مخرب شامل مولفه‌های مسموم کننده و شیمیایی به یک تهدید تبدیل شده که ما در آینده با آن روبرو خواهیم شد. قابلیت هکرها که توسط تروریست‌های جهانی کنترل می‌شوند برای انجام حملات هکری یک اقدام خصمانه عمدی از سوی یک کشور خاص، خطری جدی برای وقوع درگیری‌های نظامی و سیاسی به شمار می‌رود.

مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین گفت: تلاش‌های هکری از سوی سازمان‌های تروریستی بین‌المللی رو به افزایش و توسعه است. ضرورت دارد که همکاری مقابله با تروریسم در سطح بین‌المللی بین نیروهای امنیتی ارتقا یابد. سیاسی کردن چنین همکاری‌هایی برای مقابله با تروریسم غیرقابل قبول و حتی مضر است. هیچ جایگاهی برای استانداردهای دوگانه در مقابله با تروریسم وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین