کد خبر: ۶۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

جزئیات تازه از دعوای ترامپ و پلوسی+عکس

درگیری لفظی ترامپ و پلوسی برای چندمین بار پس از ترک نشست دیروز کاخ سفید توسط دمکرات‌ها بالا گرفت و دو طرف سلامت روانی همدیگر را زیر سوال بردند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب به وقت واشنگتن در نشستی برای اطلاع‌رسانی پیرامون سوریه میزبان رهبران حزبی کنگره بود که به درگیری لفظی با یکی از رهبران دمکرات و ترک جلسه توسط دمکرات‌ها ختم شد.

ترامپ در این نشست نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان را «سیاستمدار درجه سه» خطاب کرده بود که باعث ناراحتی وی و ترک جلسه شد. پس از پلوسی، چارلز شومر و استنی هویر رهبران اقلیت و اکثریت دمکرات در سنا و مجلس نمایندگان نیز این نشست را ترک کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از این نشست به خبرنگاران گفت: من همیشه برای رئیس جمهوری (ترامپ) دعا می‌کنم و این را به او گفته‌ام. من برای ایمنی او و خانواده‌اش دعا می‌کنم. اما حالا باید برای سلامتی او دعا کنیم، چراکه در این مورد ترامپ به شدت از کوره در رفت.

جزئیات تازه از دعوای ترامپ و پلوسی+عکس

کاخ سفید بلافاصله پس از ترک نشست توسط دمکرات‌ها اعلام کرد که یک نشست اطلاع‌رسانی درباره سوریه را که قرار بود روز پنجشنبه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود، لغو کرده است.

اما موضوع به اینجا ختم نشد؛ ترامپ تصاویری از نشست را در حساب توئیتر خود منتشر کرد که پلوسی را در حال اشاره با خشم به ترامپ نشان می‌داد. ترامپ او را متهم کرد که «به شکلی نامتعادل از کوره در رفته است».

ترامپ به این هم اکتفا نکرد و در پیام توئیتری دیگری نوشت: نانسی پلوسی به کمک فوری نیاز دارد! او یا مشکلی در «بالاخانه» خود دارد، یا اینکه مشخصا کشورمان را دوست ندارد. او امروز در کاخ سفید کاملا از کوره در رفت. دیدن این صحنه خیلی ناراحت‌کننده بود. برایش دعا کنید، او به شدت بیمار است!

از زمانی که دمکرات‌ها در انتخابات سال 2018 اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند و پلوسی رئیس این مجلس شد، بارها دعوای لفظی و سیاسی میان ترامپ و او در گرفته که دامنه آن به سیاست داخلی و خارجی نیز رسیده است.

اواخر سال گذشته که تصویب بودجه سالانه آمریکا به دلیل اختلاف ترامپ و دمکرات‌ها برسر بودجه دیوار مرزی به بن‌بست رسیده و باعث تعطیلی دولت فدرال شده بود، ترامپ از تامین سفر پلوسی و همراهانش به بروکسل، قاهره و افغانستان برای سر زدن به نظامیان آمریکایی خودداری کرده و باعث لغو این سفرها شد.

اوایل سال جاری نیز ترامپ و پلوسی در نشستی در کاخ سفید درگیری لفظی پیدا کردند که منجر به ترک جلسه توسط دمکرات‌ها شد. پلوسی در آن زمان ترامپ را متهم به «سرپوش گذاشتن بر حقایق» در موضوع پرونده روسیه کرده بود.

رئیس دمکرات مجلس نمایندگان گفته بود که خانواده ترامپ برای این که به آمریکا خدمت کنند باید جلوی رفتارهای نامتعادل او را بگیرند. ترامپ نیز در پاسخ پلوسی را «دیوانه» و «به‌دردنخور» توصیف کرده و گفته بود که او دچار اختلال روانی شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین اقدام خود علیه ترامپ، پس از افشار متن مکالمه تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که این مجلس رسما تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده را آغاز می‌کند.

یک افشاگر ناشناس در جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرده است که ترامپ سوم مردادماه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد بایدن رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر تحقیق کند.

بایدن پیشتر در زمانی که معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، یک بسته کمک پولی به اوکراین را تعلیق کرده بود تا کی‌یف تحقیقات درباره شرکت بوریزما را متوقف کند.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون بسیاری از مقام‌های دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و «ریک پری» وزیر انرژی او را احضار کرده است. پمپئو با رد درخواست مجلس نمایندگان، اعضای دمکرات این مجلس را به قلدری متهم کرد.

کنگره آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور اجازه دارد که رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند، به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد متهم است: خیانت، رشوه و سوء‌ استفاده از قدرت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین