کد خبر: ۶۱۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

درگیری کردها و ترک‌ها در آلمان

رسانه‌های آلمانی از خشونت و درگیری در جریان اعتراضات کُردها علیه حملات ترکیه به سوریه در ایالت نوردراین-وست فالن آلمان خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

در ایالت نوردراین-وست فالن آلمان مجددا اعتراضات کردها علیه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه به خشونت و درگیری کشیده شد. به گفته پلیس در حاشیه این اعتراضات یک آلمانی ترک تبار بر اثر حمله یک نفر به شدت از ناحیه پشت مجروح شد.

به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، فردی که مورد حمله قرار گرفت به بیمارستان منتقل شد. همچنین به گفته شاهدان درگیری ها و خشونت های سختی بین معترضان کرد و ترک رخ داد که در جریان آن یک مرد با چاقو هدف حمله قرار گرفت.

درگیری کردها و ترک‌ها در آلمان

در شهر "بوتروپ" ایالت "نورداین- وست فالن" آلمان هم شب گذشته هشت نفر بر اثر وقوع درگیری هایی در حاشیه تجمعات اعتراضی کردها مجروح شدند. به گفته پلیس آلمان این درگیری ها بر اثر اقدامات تحریک آمیز معترضان کرد و ترک علیه هم رخ داد. در این درگیری ها 5 نیروی پلیس هم مجروح شدند. پلیس تعدادی از معترضان را دستگیر کرد.

کُردها تقریبا به صورت روزانه در آلمان علیه حمله ترکیه به شمال سوریه اعتراض می کنند. گروه های افراطی هم از این شرایط برای تشدید اختلافات بین کُردها و ترک ها در جامعه آلمان سوء استفاده می کنند. این نفرت و خشونت همچنین متوجه نیروهای پلیس آلمان هم شده است.

بسیاری کارشناسان درباره تاثیرات خطرناک حملات ترکیه به سوریه بر جامعه آلمان هشدار داده بودند.

از آغاز حملات ترکیه به شمال سوریه در آلمان اقدامات خشونت بار این چنینی زیاد اتفاق افتاده است. در آلمان روزانه فعالان کُرد و آلمانی علیه حمله نظامیان ترک به کُردها اعتراض می کنند. البته اکثر این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار می شود، اما در این میان هر از چند گاهی گروه های افراطی تلاش می کنند خود را به این معترضان پیوند داده و ناآرامی هایی را ایجاد کنند. آن ها به نیروهای پلیس و نهادهای ترکیه حمله کرده و با اقدامات انتقام جویانه در شبکه های مجازی مخالفان خود را تهدید می کنند. انجمن ها و اتحادیه های مختلف درباره این گونه اقدامات هشدار داده‌اند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته است.

در شهر هرن ایالت نورد راین وست فالن آلمان هم چندی پیش اعتراضات کردها علیه حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه به آشوب و خشونت کشیده شد. در این درگیری ها معترضان به یک کافه و کیوسک ترک حمله کردند که طی آن 5 نفر مجروح شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین