کد خبر: ۶۱۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری زائران اربعین نسبت به سال گذشته

وزیر کشور در جلسه ستاد اربعین در مهران گفت: امسال نسبت به سال گذشته یک میلیون و 200 هزار زائر به جمعیت زائران اباعبدالله الحسین(ع) افزوده شده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ستاد اربعین در مهران گفت: امسال با لطف خداوند متعال و تشویق و توصیه مقام معظم رهبری جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نهضت، شاهد برگزاری پرشکوه نهضت اربعین بودیم.

سفر سه و نیم میلیون زائر به عراق

وی با بیان اینکه امسال شاهد سفر 3/5 میلیون زائر از مرزهای کشور به عتبات عالیات بودیم افزود: این آمار عدد قابل قبولی است اما تا رسیدن به تحقق اهداف و برنامه‌هایی که مقام معظم رهبری جهت توسعه و تقویت و نشر ارزشهای دینی و فرهنگ عاشورایی در نظر دارند فاصله داریم که باید تلاش شود و گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری زائران اربعین نسبت به سال گذشته

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی مردم باید تلاش شود زیرساخت‌ها در آن‌سوی مرز نیز توسعه یابد و همکاری‌ها در این خصوص ادامه یابد.

لزوم آسیب شناسی به جهت رفع مشکلات

رحمانی فضلی اظهار کرد: جلسات و نشست‌های بسیاری توسط مسؤولان کشوری با مقامات عراقی تاکنون برگزار شده و در تلاش جهت نشر و گسترش فرهنگ و نهضت عاشورایی هستیم.

این مقام مسوول اذعان کرد: تمام دستگاه‌ها به نوبه خود در جهت برگزاری نهضت اربعین دخیل‌ هستند و جا دارد از تمام دستگاه‌ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه امید است رئیس ستاد مرکزی اربعین اقدامات خود را همچنان ادامه دهد، افزود: نیاز است امسال آسیب شناسی دقیقی جهت شناسایی و رفع مشکلات انجام شود.

افزایش ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر

وی ادامه داد: جمعیت زوار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما خوشبختانه شاهد رفع برخی مشکلات ترافیکی و سهولت در تردد زوار هستیم و باید تلاش شود مشکلات دیگر نیز مرتفع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مسؤولان هر استان آسیب شناسی‌های لازم را انجام داده و آنرا به مرکز ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به تاکید رهبری نیاز است در خصوص طرح‌های تبلیغی و فرهنگی اربعین نیز اقداماتی انجام شود و در طرح جامع اربعین به این مهم نیز توجه شود.

رحمانی فضلی ضمن بیان اینکه نیاز است تقسیم کار توسط استاندار برای استان‌های معین انجام شود اظهار کرد: از مسؤولان تقاضا می‌شود در چند روز باقی مانده نیز خدمات لازم را مانند قبل انجام دهند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به زوار در آن سوی مرز تلاش می‌شود زیرساخت‌ها در کشور عراق نیز جهت تردد زوار در سالهای آتی فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین