کد خبر: ۶۱۶۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

واکنش تند اینفانتینو به نژاد پرستی در فوتبال

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال به انتقاد تند از نژادپرستی در فوتبال پرداخت و تاکید کرد که باید چنین افرادی از ورزشگاه طرد شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپورت 24، نژاد پرستی پدیده ای جدید در فوتبال نیست و مدتها است که به صورت مخفی و آشکار در ورزشگاه دیده می شود.

در سالهای اخیر با وجود آنکه در دنیای مدرن زندگی می کنیم و از حقوق شهروندی و برابری انسان ها سخن به میان می آید اما باز هم شاهد نژاد پرستی در فوتبال هستیم و بازیکنان و هواداران به شیوه های مختلفی چنین رفتار زشتی را از خود بروز می دهند.

واکنش تند اینفانتینو به نژاد پرستی در فوتبال

چند روز پیش در دیدار تیم ملی فوتبال انگلیس برابر بلغارستان هواداران بلغاری در صوفیه شعارهای نژاد پرستانه علیه بازیکنان انگلیس سر دادند و بازی هم برای دقایقی متوقف شد.

اینفانتینو رئیس فیفا اینگونه به نژاد پرستی در فوتبال واکنش نشان داد: وقتی در ورزشگاهی نژاد پرستی وجود دارد باید بازی متوقف شود. اصلا اجازه این را نداریم که به نژاد پرستان اجازه خودنمایی و پیروزی دهیم. نباید آنها در این نبرد پیروز شوند. باید فوتبال در چنین شرایطی متوقف شود و با نژاد پرست ها برخورد شود.

او ادامه داد: الان دیگر با وجود دوربین های زیادی که در ورزشگاه ها وجود دارند پیدا کردن و برخورد کردن با افراد نژاد پرست بسیار آسان شده است. باید چنین افرادی را شناسایی و از ورزشگاه اخراج کرد و بعد، با شکایت کردن در دادگاه آنها را محکوم کرد. باید نژاد پرستی در همه جهان یک جنایت بزرگ قلمداد شود و اجازه نداد که چنین افرادی در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین