کد خبر: ۶۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به وضع مالیات‌های جدید+عکس

رسانه‌های لبنانی امروز جمعه از تداوم اعتراضات اقتصادی در شهر بیروت و برخی مناطق دیگر لبنان در اعتراض به وضع مالیات‌های جدید خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

اعتراضات مردمی در شهر بیروت از سرگرفته شد و نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های حاوی گاز استفاده کردند.

برپایه گزارشها، اکثر خیابان‌های بیروت بویژه در مرکز این شهر به علت تظاهرات بسته است. برخورد‌هایی نیز بین معترضان و نیرو‌های امنیتی صورت گرفته است.

معترضان به وضع مالیات‌های جدید و اوضاع ناگوار اقتصادی و معیشتی امروز جمعه با آتش زدن لاستیک‌ها جاده بین المللی در ورودی جنوبی شهر بعلبک را بار دیگر بستند. این جاده عصر دیروز نیز با آغاز اعتراضات بسته شده بود که بعدا بازگشایی شد. اما معترضان امروز بار دیگر این جاده را بستند.

اعتراضات و بسته شدن جاده باعث شد که الکسندر زاسبکین سفیر روسیه در لبنان نیز که قصد سفر به شهر‌های بعلبک و الهرمل را داشت، سفرش را لغو کند.

معترضان امروز جمعه همچنین جاده اصلی بین شهر‌های صور و صیدا را در مناطق انصاریه، البیساریه، الصرفند و عدلون بستند. جاده‌های منتهی به شهر نبطیه نیز توسط معترضان بسته شده است.

اعتراض‌ها در لبنان از عصر دیروز آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. اعتراض‌ها بعد از آن شروع شد که دولت لبنان مالیات‌های جدیدی را وضع کرد که آخرین مورد آن، اعمال مالیات بر تماس‌های رایگان از طریق اپلیکیشن‎ تلفن همراه بود. دولت لبنان تلاش می‌کند که با وضع مالیات درآمد‌های خود را در سایه بحران شدید اقتصادی این کشور افزایش دهد.
پلیس لبنان اعلام کرد که در جریان برخورد‌های شب گذشته بین معترضان و نیرو‌های امنیتی، ۶۰ نیروی امنیتی زخمی شده است.

همزمان جورج کتانه دبیرکل صلیب سرخ لبنان نیز اعلام کرد که ۷۰ معترض آسیب دیده دیشب در محل درمان شده اند و آمبولانس‌ها ۲۲ معترض دیگر را که در میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت بیهوش شده بودند، به بیمارستان منتقل کردند.

هیئت وزیران لبنان امروز نشست فوق العاده به ریاست میشل عون رئیس جمهور برای بحث درباره تحولات و خواسته‌های مردم برگزار خواهد کرد که طبق آخرین گزارشها، به علت از سرگیری اعتراضات، محل برگزاری این نشست از کاخ نخست وزیری در مرکز بیروت به کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا در شرق بیروت منتقل شده است.

ریا الحسن وزیر کشور لبنان گفت که اکثر تظاهرات‌ها مسالمت آمیز است و به نیرو‌های امنیتی دستور داده شده که از برخورد با آن‌ها پرهیز کنند.

وی درعین حال گفت که لازم است تا بودجه دولت توازنی بین ریاضت اقتصادی و کاهش فشار بر شهروندان برقرار کند.

الحسن در عین حال تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی با هرگونه تلاش خرابکارانه‌ای برخورد خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین