کد خبر: ۶۱۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

انفجار مرگبار مسجد در ننگرهار افغانستان؛ ۶۲ کشته و ۳۶ زخمی+فیلم و عکس

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (جمعه) گزارش داد، انفجارهایی در یک مسجد در ولایت ننگرهار افغانستان به کشته شدن بیش از ۳۰ تن و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر انجامید.
آفتاب‌‌نیوز :

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که در نتیجه انفجار در مسجدی در ولسوالی هسکه‌مینه (ده بالا) این ولایت دست‌کم ۶۲ نفر کشته و ۳۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پیشتر مسئولان بهداشت ولایت ننگرهار در شرق افغانستان گفته بودند که در نتیجه این انفجار ۲۵ نفر کشته و ۵۰ زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

این انفجار بعد از ظهر امروز جمعه (۲۶ مهر/میزان) در یک مسجد در ولسوالی هسکه مینه (ده بالا) ولایت ننگرهار رخ داد.

ظاهر عادل، سخنگوی اداره بهداشت ننگرهار گفت کودکان نیز مشمول قربانیان این رویداد هستند. او اضافه کرد که احتمال افزایش تلفات این رویداد وجود دارد.

مقام‌های محلی می‌گویند در نتیجه این انفجار سقف مسجد فرود آمده و احتمال دارد شماری از نمازگزاران زیر آوار مانده‌ باشند.

آقای خوگیانی گفت که همه کشته شدگان "نمازگزارانی" بودند که برای ادای نماز جمعه به مسجدی در هسکه‌مینه (ده بالا) در ۵۰ کیلومتری شهر جلال آباد مرکز ننگرهار آمده بودند.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی طالبان گفتند که داعش در این ولایت فعالیت دارد.

شاهدان عینی گفته‌اند که سقف مسجد در اثر صدای بلند انفجار فرو ریخته ولی هنوز مشخص نیست که انفجار چگونه رخ داده است.

شماری از شاهدان عینی گفته‌اند که حدود ۳۵۰ نمازگزار در داخل این مسجد بوده است.

این انفجار در حالی رخ می‌دهد که دیروز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در ربع سوم سال جاری میلادی (ژوئیه تا سپتامبر) در این کشور در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

این سازمان گفت که در ۹ ماه اول سال جاری میلادی در مجموع ۲۵۶۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵۶۷۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده است که تلفات غیرنظامیان در ماه ژوئیه/جولای سال جاری به بلندترین سطح خود در مقایسه با تمام ماه‌ها در ده سال گذشته که این نهاد به ثبت آمار شروع کرده، رسیده است.

یوناما گفته در ۹ ماه اول سال جاری میلادی ۲۶۱ زن کشته و ۶۶۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند، همچنین در این مدت ۶۳۱ کودک کشته و ۱۸۳۰ نفر دیگر زخمی برداشته‌اند. بنابراین ۴۱ درصد از مجموع تلفات غیرنظامیان در این مدت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین