کد خبر: ۶۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
نایب رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی:

خوشحالیم که تیم بدون «قطع عضو» از کره شمالی برگشت

نایب رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی با اشاره به اینکه دیدار تیم ملی این کشور مقابل کره شمالی از لحاظ برخوردهای فیزیکی چیزی شبیه به «جنگ» بوده، از اینکه کاوران این تیم بدون از دست دادن قسمتی از بدنشان از پیونگ‌یانگ بازگشته، ابراز خوشحالی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار این ۲ تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر به میزبانی پیونگ‌یانگ برگزار شد و در برابر «سکوهای خالی» از تماشاگر با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ علاوه بر این بدنبال خودداری کره شمالی از صدور اجازه پخش مستقیم، بازی بدون کوچک‌ترین پوشش رسانه‌ای انجام شد.

کره شمالی منزوی و در مقابل کره جنوبی ثروتمند، عملا در شرایط جنگی به سر می‌برند زیرا نبرد سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ آنان با آتش‌بس متوقف شده و نه پیمان صلح؛ و اگرچه سال گذشته سیلی از دیپلماسی ورزشی مابین ۲ کشور در گرفت اما به دلیل شکست مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، روابط ۲ شبه جزیره همچنان سرد است.

خوشحالیم که تیم بدون «قطع عضو» از کره شمالی برگشت

«سون هیونگ مین» ستاره باشگاه تاتنهام در این خصوص گفته بود: صادقانه بگویم، بازی سختی بود، آنقدر سخت که فکر می‌کنم خیلی خوش‌شانس بودیم که بدون مصدومیت و زخمی شدن از کره شمالی برگشتیم؛ حتی در زمین بازی بسیاری از بازیکنان تیم حریف با الفاظ رکیک به ما توهین می‌کردند و به ما لعنت می‌فرستادند.

«چوآ یونگ ایل» نایب رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز مدعی شد که بازیکنان کره شمالی به شدت پرخاشگر بودند.

وی در باره این تقابل گفت: درست مثل جنگ بود؛ آنها با هر جای بدن خود از آرنج گرفته تا دست و زانو برای آسیب زدن به بازیکنان ما استفاده می‌کردند؛ واقعا شرایط سختی بود؛ مقامات کره شمالی زمانی که با آنان حرف می‌زدم تماس چشمی هم با من برقرار نمی‌کردند چه رسد به جواب دادن.

میزبان بازی فیلم دیدار را روی یک دی‌وی‌دی ضبط کرد و آن را در اختیار تیم میهمان قرار داد اما شبکه رادیو تلویزیونی کره جنوبی (KBS) به دلیل کیفیت پایین فیلم ضبط شده، برنامه خود را برای پخش آن لغو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین