کد خبر: ۶۱۷۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

توقف استفاده از فلاپی برای شلیک بمب اتم!

ارتش آمریکا بالاخره استفاده از دیسک‌های فلاپی برای اجرای دستور شلیک موشک‌های اتمی را کنار می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های آمریکایی در سال 2014 متوجه شدند که ارتش آمریکا از دیسک‌های فلاپی 8 اینچی در رایانه‌های قدیمی متعلق به دهه 70 میلادی برای دریافت دستورات هسته‌ای رئیس جمهور استفاده می‌کند که این موضوع موجب تعجب و نگرانی شد.

به گزارش انگجت، اکنون سرهنگ دوم "جیسون روسی" به رسانه‌ها گفته است که فرماندهی استراتژیک آمریکا این درایوها را با ذخیره‌ساز دیجیتالی بسیار ایمن جایگزین خواهد کرد.

توقف استفاده از فلاپی برای شلیک بمب اتم!

ارتش آمریکا از یک سیستم باستانی به نام "سیستم فرماندهی و کنترل خودکار استراتژیک"(SACCS) استفاده می‌کند. این سیستم توسط نیروهای هسته‌ای ایالات متحده برای ارسال پیام‌های اضطراری از مراکز فرماندهی به نیروهای میدانی استفاده می‌شود و غیرقابل هک است، زیرا مدت‌ها قبل از ظهور اینترنت ایجاد شده است.

"روسی" می‌گوید: شما نمی‌توانید چیزی را که دارای آدرس IP نیست هک کنید. این یک سیستم بسیار منحصر به فرد است. قدیمی اما بسیار خوب است.

وزارت دفاع قصد داشت تا پایان سال مالی 2017، این رایانه‌های قدیمی را با سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، پردازنده‌های گسترش پورت، ترمینال‌های قابل حمل و ترمینال‌های دسکتاپ به روز کند، اما در نهایت نگفت که این کار را کرده است یا خیر، فقط گفت که سرعت و اتصال SACCS را افزایش داده است.

علی‌رغم سن این سیستم، نیروی هوایی آمریکا به امنیت آن اطمینان کامل دارد و به خوبی از آن نگه‌داری می‌کند.

در مقابل، نصب یک سیستم کاملاً جدید آسان به نظر نمی‌رسد، چرا که باید بتوان تأیید کرد که دشمن نتواند کنترل آن را به دست بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین