کد خبر: ۶۱۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

آذربایجان، معترضان و رهبر یکی از احزاب مخالف دولت را دستگیر کرد

پلیس آذربایجان روز شنبه قبل از آغاز تظاهراتی در این کشور در اعتراض به مسائل اقتصادی و مدنی شماری از معترضان از جمله رهبر یکی از احزاب مخالف دولت را دستگیر کرد.
آذربایجان، معترضان و رهبر یکی از احزاب مخالف دولت را دستگیر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس آذربایجان امروز شنبه اندکی پس از آغاز یک راه‌پیمایی در اعتراض به پایین بودن دستمزدها، فساد و نبود دموکراسی در این کشور شماری از معترضان از جمله رهبر یکی از احزاب مخالف دولت را دستگیر کرد.

طبق گزارش رویترز، معترضان مطالبات گسترده‌ای از جمله افزایش دستمزدها برای کارکنان دولت و برگزاری انتخابات آزاد و مستقل دارند.

«علی کریملی»، رهبر حزب «جبهه مردمی» قبل از دستگیری گفت نزدیک به ۵۰ نفر ظرف روزهای گذشته بازداشت شده‌اند. شمار زیادی از بازداشت‌شدگان از نفرات فعال در سازمان‌دهی تجمع اعتراضی امروز هستند.

وی گفت: «ما خواستار آن هستیم که از حقوقمان در قانون اساسی و آزادی‌هایمان محافظت شود. ما از این دولت هراس نداریم و تا پایان مبارزه خواهیم کرد.»

به نوشته رویترز، پلیس کریملی را اندکی بعد از شروع راه‌پیمایی او در تجمع اعتراضی امروز در مرکز باکو دستگیر کرد. بیش از ۸۰ معترض هم بعد از او دستگیر شدند.

معاون پلیس باکو در گفت‌وگو با رویترز دستگیری عده‌ای از معترضان را تأیید کرد اما از ارائه آمار دقیق در این خصوص خودداری کرد.

پلیس همچنین چندین خیابان در مرکز باکو را مسدود کرد. دو ایستگاه مترو به صورت موقت بسته شدند و دسترسی به اینترنت با اختلالاتی مواجه شد.

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور آذربایجان از سال ۲۰۰۳ بعد از فوت پدرش قدرت را در این کشور به دست گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین