کد خبر: ۶۱۷۲۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
رد پای مؤسسات کنکور تلویزیونی در پرونده صندلی‌فروشی

کشف ۲۰۰ مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی+واکنش وزیر علوم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کشف حداقل ۲۰۰ مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: حتی رد پای برخی از مؤسسات کنکور که در سیمای جمهوری اسلامی هم برنامه‌های تبلیغاتی روی آنتن می‌برند هم در این پرونده دیده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود صادقی در واکنش به اظهارات وزیر علوم درباره نبود حتی یک مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، عنوان کرد: موارد مشخص شده در این خصوص مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است که از حدود یک سال قبل این پرونده پیگیری شده و موارد مختلفی از فروش صندلی در دانشگاه‌ها محرز شده است.

منشأ اصلی فروش صندلی در دانشگاه‌ها چه بود؟

نماینده تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی گزارش‌های مردمی این پرونده از یک سال قبل پیگیری و این اطلاعات به معاون پارلمانی و حراست وزارت بهداشت ارائه شد، افزود: منشأ اصلی این فساد در دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییرات نرخ ارز و بازگشت تعداد زیادی از دانشجویان خارج از کشور به داخل به ویژه در رشته‌های پزشکی بود که این دانشجویان با هزینه شخصی در خارج از کشور تحصیل می‌کردند و پس از بازگشت به کشور به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور بودند.

کشف ۲۰۰ مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی| رد پای صندلی‌فروشی در تلویزیون+واکنش وزیر علوم

صادقی اضافه کرد: در واقع بازگشت تعداد بالایی از دانشجویان خارج از کشور زمینه ساز این تخلف شد و البته فروش صندلی در دانشگاه‌ها فقط محدود به این افراد نمی‌شود بلکه موارد دیگری بدون اینکه در خارج از کشور تحصیل کرده باشند نیز در دانشگاه‌های برتر مشغول به تحصیل شده‌اند.

کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس تصریح کرد: ظرف یک ماه گذشته پیگیری‌ها در این باره در داخل وزارت بهداشت به نتیجه رسید و شخص وزیر و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پیگیر موضوع شدند و مواردی را به صورت رسمی به مراجع قضایی معرفی کردند.

رد پای مؤسسات کنکور تلویزیونی در پرونده صندلی فروشی

وی با بیان اینکه بیش از 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشف شده است، افزود: حتی رد پای برخی از مؤسسات کنکور که در سیمای جمهوری اسلامی هم برنامه‌های تبلیغاتی روی آنتن می‌برند هم در این پرونده دیده شده است.

صادقی تصریح کرد: امروز این اطمینان ایجاد شده که مسئولان وزارت بهداشت در کنار کمیسیون بهداشت و کمیسیون آموزش مجلس امروز نسبت به این مسئله حساسیت دارند و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌‎دهند تا دانشگاه‌ها از وجود چنین پدیده‌ای پاک شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: برخورد موردی با فساد ضرورت دارد اما مهم‌تر از این برخوردها اصلاح ساختار و برخورد ریشه‌‎ای با چنین پدیده‌هایی است که حتی باید اعضای کمیسیون بهداشت و کمیسیون آموزش نیز روی این موضوع متمرکز شوند و با اصلاح ساختار زمینه‌های بروز فساد را به صفر برسانند.

توضیحات وزیر علوم

کشف ۲۰۰ مورد صندلی‌فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی| رد پای صندلی‌فروشی در تلویزیون+واکنش وزیر علوم

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های تراز اول کشور، عنوان کرد: نقل قول‌هایی در این باره از من منتشر شده که به درستی نقل قول نشده است.

درباره صندلی فروشی از وزارت بهداشت سئوال شود

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: به این دلیل که موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، بهتر است مسئولان وزارت بهداشت در این باره پاسخگو باشند.

وی با استناد به اظهارات مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، ادامه داد: بر اساس اظهارات این مقام مسئول، آنچه رخ داده به این دلیل بوده که در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوطه برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است که اگر در این باره از وزارت بهداشت سئوال شود، پاسخ دقیق تری خواهند داد.

ظرفیت در وزارت علوم بسیار بیشتر از داوطلبان است

غلامی در پاسخ به این سئوال که حتی یک مورد هم، از پدیده صندلی فروشی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم نبوده است، تأکید کرد: قطعا این موضوع حتی یک مورد هم در دانشگاه‌های دولتی رخ نداده است چراکه ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از داوطلبان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این ترتیب اکثر دانشجویان در رشته‌هایی که علاقه مند هستند، تحصیل می‌کنند و رقابت فقط در برخی از رشته‌ها آن هم در 10 تا 15 دانشگاه‌ برتر کشور است؛ بنابراین این رقابت با اولویت تحصیل برخی از دانشجویان در محل زندگی خود، و اولویت‌های دیگر توزیع می‌شود و به همین دلیل صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
1
5
پزشکی دندان پزشکی در"قشم " علوم پزشکی" بهشتی ".
و
پزشکی دندان پزشکی در" کیش " علوم پزشکی" تهران" .

مصداق صندلی فروشی اما با عنوان ها و مجوز ها. نوع دیگر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
صندلی خریده شده. در مدرک نوشته. یا مدرک باطل شود .
دماوندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
1
وارد کردن دانشجو به دانشکده دندانپزشکی , از طریق طرح.پذریش دانشجو از مقطع لیسانس , بعداز ان که فرزند ریس...... و چند مسول وارد شدند ِ طرح ملغی اعلام شد .این موضوع در تاریخچه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد .

استدلال : الگو از یک کشور اروپایی...
بعد که مشکلاشان حل شد , الگو هم برداشته شد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
از مقام سو استفاده شود خیانت در امانت .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین