کد خبر: ۶۱۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

تظاهرات سراسری در آلمان علیه حمله نظامی ترکیه به سوریه

هزاران نفر از مخالفان حمله نظامی ترکیه به سوریه با راهپیمایی در شهرهای آلمان خواهان توقف این لشکرکشی شدند.
تظاهرات سراسری در آلمان علیه حمله نظامی ترکیه به سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از شهرهای آلمان،‌ دیروز و امروز (یکشنبه) شاهد راهپیمایی هزاران نفر علیه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هزاران نفر از حامیان کردها با تجمع در خیابان های شهر کلن، مخالفت خود را با حمله ترکیه به شمال سوریه اعلام کردند.

بر این اساس شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که با استقرار صدها نیروی پلیس آلمان همراه بود، ضمن سردادن شعارهایی علیه ترکیه با کردهای سوریه اعلام همبستگی کردند.

همچنین شهرهای برلین و نورنبرگ شاهد برگزاری تظاهرات مشابهی بودند که طی آن شرکت کنندگان خواهان توقف حمله نظامی در سوریه شدند.

در شهر فرانکفورت نیز تظاهرات کنندگان با بستن یک خیابان اصلی شهر، اعتراض خود به اقدام نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه را به نمایش گذاشتند.

روز پنج شنبه نیز صدها نفر از شهروندان شهر فرایبورگ آلمان در اعتراض به حملات ترکیه در شمال سوریه طی تظاهراتی به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ترکیه علیه کردهای سوریه واکنش نشان دادند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

در واکنش به این اقدام «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت برلین با توجه به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه صادرات سلاح و تمامی تجهیزات نظامی را که امکان دارد آنکارا از آن در حمله به این منطقه استفاده کند، متوقف می کند.

عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقاد شدید مقام های اروپایی را علیه آنکارا به دنبال داشته است و شماری از اعضای اتحادیه اروپا از جمله انگلیس و فرانسه نیز این کشور را تحریم تسلیحاتی کرده‌ اند.

در پاسخ به این اقدامات، اردوغان تهدید کرده است که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال شرق سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا «دروازه‌ها را باز کرده و سه میلیون و ۶۰۰ آواره را به اروپا می‌فرستد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین