کد خبر: ۶۱۷۵۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۳

دستگیری شکارچیان قوچ‌های پارک ملی ساریگل اسفراین

 سه شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار ۲ راس قوچ وحشی در پارک ملی «ساریگل» اسفراین کرده بودند، دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی اسفراین روز دوشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: دستگیری این شکارچیان پس از دریافت گزارشی مردمی، مبنی بر شکار غیرمجاز این وحوش و انتقال لاشه آنها به شهر، در دستور کار قرار گرفت که ماموران پلیس امنیت با شناسایی مسیر تردد شکارچیان، آنان را شناسایی و خودرو آنان را در میدان ابن سینای اسفراین متوقف کردند.

سرهنگ جاوید مهری گفت: ماموران در بازدید اولیه از خودرو توقیفی ۲ لاشه کامل شکار را که سلاخی شده بود به همراه یک عدد دوربین چشمی، یک عدد شوکر برقی و چاقوی مخصوص پوست‌کنی از صندوق عقب خودرو کشف کردند.

دستگیری شکارچیان قوچ‌های پارک ملی ساریگل اسفراین

وی افزود: متهمان پس از دستگیری با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل ۲۸ هزار هکتار در هشت کیلومتری شرق اسفراین قرار دارد که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، از نظر زیست پرندگان و تنوع جانوری شرایط مطلوبی دارد.

این پارک ملی، زیستگاه گونه های شاخصی چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ ایرانی، کفتار، گربه پالاس، گرگ، رودک و سمور سنگی است.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد که با دارا بودن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین