کد خبر: ۶۱۷۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

آنچه نمایندگان کارگران استان مرکزی از وزیر کار خواستند

نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات موجود و مطالبات کارگران را مطرح کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این نشست دبیر خانه کارگر اراک با طرح این سوال که چرا باید اورهال صنایع استان توسط شرکت های بومی انجام گیرد، گفت: با ثبت شرکت تعاونی ها می توان این امور را خود کارگران صنایع سپرد.

علی غیاثی خواستار ایجاد شرایطی برای واگذاری سهام صنایع به کارگران شد و افزود: امنیت شغلی و تولید، از نظر کارگران بیشتر از حقوق اهمیت دارد و باید برای رونق کار در صنایع تلاش کرد.

آنچه نمایندگان کارگران استان مرکزی از وزیر کار خواستند

در این نشست دبیر خانه کارگر ساوه تصریح کرد: مشکلات هپکو و آذرآب به مصیبت عظمی تبدیل شده و برای رفع آن باید عرق ملی داشت، اما نباید در این بین سایر مشکلات صنعت استان در سیه قرار گیرد.

میرزایی گفت: جای تاسف است که پس از گذشت ۶ سال از عمر دولت وزرای کار هنوز به ساوه که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری تهران قرار دارد سفر نکرده اند. لازم است که وزیر کار به وعده خود مبنی بر سفر به ساوه عمل کرده و مشکلات صنعتی و کارگری این شهرستان را نیز رصد و حل کند.

وی با بیان اینکه با تدبیر مجموعه مدیریتی استان و شهرستان مشکلات کارگری و صنایع ساوه به مانند اراک به تجمعات کشیده نشد، افزود: گذران زندگی کارگر با حداقل حقوق ممکن نیست و همین مشکلات باعث شده است که فرزندان این قشر با وجود شایستگی ترک تحصیل کنند، وارد دانشگاه نشوند، ازدواج نکنند و در واقع این مشکلات کیان خانواده کارگران را دچار چالش کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس شورای کار شرکت ایرالکو نیز با اشاره به مشکلات این واحد صنعتی گفت: از سال ۱۳۸۶ میلیون ها دلار سرمایه کشور برای ساخت آندسازی انبار شده اما با وجود آلودگی واحد آندسازی فعلی شرکت، اراده ای برای ساخت این واحد نیست.

فرهاد تقوایی با بیان اینکه ۳۰ هزار تن تولید شرکت در کارخانه انبار شده و برای پرداخت حقوق باید تسهیلات دریافت کنیم چراکه در حوزه فروش مشکلاتی وجود دارد، گفت: ایرالکو در لبه پرتگاه قرار گرفته است و باید قبل از اینکه به وضعیتی مشابه هپکو و آذرآب دچار شود به آن رسیدگی کرد.

در این جلسه علی زند رییس کانون شوراهای کارگری استان مرکزی نیز خواستار تقویت تشکل های کارگری، برخورد با کارفرمایانی که زیر بار ضوابط و اختیارات شوراها نمی روند، پررنگ شدن نقش وزارت صمت در استان مرکزی، رسیدگی به قرارداد شرکت های پیمانکاری، حضور نمایندگان کارگری در هیات تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی، رفع مشکلات مشاغل سخت و زیان آور و عدم توقیف حساب های شرکت ها توسط سازمان تامین اجتماعی شد.

در این جلسه نماینده شورای کار شرکت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه هزینه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی به کشور تحمیل کرد، جنگ هشت ساله تحمیل نکرد، گفت: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در حال حاضر کارکرد بسیار خوبی دارد، اما طی چند سال اخیر زمزمه‌هایی از خصوصی‌سازی آن به گوش می‌رسد.

مهدی محمودی تصریح کرد: بارها به صورت مکتوب مخالفت با این اقدام اعلام شده است، اما ظاهرا دولتی‌ها به این مخالفت‌ها گوش نمی‌دهند و خواستار خصوصی شدن پالایشگاه شازند هستند، نباید اجازه داد چنین مجموعه‌ خوبی خصوصی و وارد اعتراضات احتمالی شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در طرح طبقه بندی مشاغل که وزارت نفت و وزیر این طرح را اجرایی نکرده و در واقع نیروهای قراردادی را جزو زیرمجموعه خود نمی‌دانند، افزود: یکی از مسائل موجود در سه شرکت بزرگ شازند حضور پیمانکاران غیربومی است و لازم است وزارت کار ترتیبی اتخاذ کند که کار به شرکت‌های تعاونی بومی سپرده شود و حتی اگر تصمیم بر خصوصی سازی است سهام شرکت به پرسنل واگذار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین