کد خبر: ۶۱۷۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
اسنادی طبقه‌بندی شده از ساخت اولین بمب اتمی شوروی

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

در سندی سه صفحه‌ای تحت عنوان "با استفاده از سوخت سنگین سی -۱ و سوخت سبک سی-۲ تحت نظر آزمایشگاه شماره ۲ اکادمی علوم شوروی، دستور تحقیق و توسعه بمب اتمی صادر شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- پس از حمله اتمی امریکا علیه هیروشیما و ناکازاکی در آگوست ۱۹۴۵ میلادی، اتحاد جماهیر شوروی این نیاز را احساس کرد که خود به سرعت بمب اتمی تولید کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اسناد طبقه بندی شده نشان می دهند که شوروی چگونه به این هدف چهار سال بعد دست یافت.

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

شبکه خبری "راشا تودی" در گزارشی در این‌باره می‌نویسد: "نخستین بمب اتمی شوروی RDS-1 یا پروایا مولنیا بود که با موفقیت در ۲۹ آگوست ۱۹۴۹ در سمیپالاتینسک در شهری در قزاقستانِ جمهوری شوروی مورد آزمایش قرار گرفت. در اسنادی که توسط آژانس هسته‌ای روسیه یا روس‌اتوم منتشر شده، عکس‌هایی از اسناد و آزمایش هسته‌ای دیده می‌شود. این پروژه تبدیل به رقابتی میان دانشمندان هسته‌ای شوروی شد. آنان نه تنها باید در ضرب الاجل زمانی تعیین شده از سوی استالین کار را انجام می‌دادند بلکه این پروژه کاملا مخفیانه بود. حتی فرمان ساخت و توسعه نخستین بمب اتمی شوروی در ژوئن ۱۹۴۶ میلادی نیز در اسناد کاملا محرمانه باقی مانده بود. در سندی سه صفحه‌ای تحت عنوان "با استفاده از سوخت سنگین سی -۱ و سوخت سبک سی-۲ تحت نظر آزمایشگاه شماره ۲ اکادمی علوم شوروی، دستور تحقیق و توسعه بمب اتمی صادر شده بود. در ظاهر در این سند سخنی از بمب به میان نیامده است. با این حال، ذکر اصطلاح موتور جت سی به معنای بمب اتمی است به خصوص آنکه ذکر سوخت سنگین و سبک نمایانگر پلوتونیوم در درجه‌ای برای ساخت سلاح و اورانیوم در درجه‌ای برای ساخت تسلیحات اتمی است".

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "در سندی دیگر اشاره شده که دانشمندان هر ماه به ساخت بمب اتمی نزدیک‌تر می‌شدند. این اسناد طبقه‌بندی شده ۴۵ سند هستند و جنبه‌های مختلف برنامه اتمی شوروی را آشکار می‌سازند".

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

روسیه چگونه اولین بمب اتم را ساخت+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
4
3
راز بمب اتم را یک دانشمند یهودی ساکن آمریکا به شوروی رساند به این شرط که شوروی عضویت اسرائیل در سازمان ملل متحد را تائید کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین