کد خبر: ۶۱۷۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

مدیران در جنگ اقتصادی باید ۱۶ ساعت کار کنند

مدیران در جنگ اقتصادی کنونی باید ۱۶ ساعت کار کنند تا با افزایش ضریب بهره‌وری گام‌های بلندی برای رفع مشکلات مردم و جامعه برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در نشست شورای اداری افزود: اگر در این شرایط، تغییری در رفتار مدیران ایجاد نشود در جنگ اقتصادی با دشمنان چنان که باید عمل نکرده و مشارکت نداشته ایم.

داود محمدی گفت: ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، چهار و نیم میلیون کادر اداری دارد که ۱۱ برابر کشور ژاپن بوده ولی ضریب بهره‌وری آنها هشت ساعت کاری و ضریب بهره‌وری در ادارات دولتی ایران حداکثر یک ساعت و در بخش خصوصی حداکثر سه ساعت است.

وی با بیان اینکه ضریب بهره‌وری در ایران پایین است، افزود: اگر قیمت تمام شده خدمت به مردم از سوی دستگاه‌هایی اجرایی پایین آورده شود و ضریب بهره‌وری در جامعه ارتقا یابد هیچ کشوری قدرت مقابله با ایران را نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه دولت، لایحه بودجه را ۱۵ آبان یا ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند، گفت: باید مدیران از الان اهتمام لازم را در تدوین لایحه بودجه و استیفای حق خود در تنظیم آن داشته باشند چون بعد از تحویل لایحه تنها پنج درصد آن در مجلس قابل تغییر خواهد بود.

این نماینده با بیان اینکه ارایه لایحه بودجه از وظایف دولت است و باید ادارات کل سهم خود را در تنظیم آن ایفا کنند، ادامه داد:مدیران دستگاه‌ها باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را به وزارتخانه برده تا بودجه خوبی را کسب کنند و مجمع نمایندگان استان نیز با همراهی استاندار در کنار آنها حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها به یک فرصت برای کشور تبدیل شده اند، افزود: بودجه کشور همواره بر مبنای درآمدهای نفتی بسته می‌شد و بودجه ریزی عملیاتی وجود نداشت ولی این تحریم‌ها باعث شد که بودجه کشور بدون نفت ارایه شود.

این نماینده گفت:تحریم‌ها به فرصتی تبدیل شد تا این اشکالات را رفع کرده و نفت را فقط برای کارهای زیرساختی، توسعه‌ای و عمرانی استفاده کنیم.

محمدی گفت: از مدیران می‌خواهیم که در این شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی در بودجه ریزی عملیاتی نقش آفرین باشند و قیمت تمام شده خدمت به مردم را که فوق العاده گران است با صرفه جویی کاهش دهند.

محمدی با اشاره به حماسه اربعین حسینی، افزود: تعداد شرکت کنندگان قزوینی در این پیاده روی از ۱۸ هزار نفر در سال گذشته به ۵۰ هزار نفر در سال جاری رسید و همین نسبت در کل کشور جاری و ساری بود.

وی گفت:پیاده روی اربعین، نمادی از انسجام و اتحاد جهان اسلام بود که به طور خیره کننده با مشارکت مردمی اجرایی شد و واقعا درس آموز بود.

محمدی گفت: در کنار پیاده روی اربعین، مشارکت مردم جلوه و نمایی ویژه داشت به گونه ای که تغذیه و اسکان حدود ۲۰ میلیون نفر در شهر کوچک کربلا با مشارکت مردم به خوبی مدیریت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
یعنی به مدیرا اضافه کار بدید ولی کارمندا هیچی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین