کد خبر: ۶۱۷۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

احتمال حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات با چند لیست مستقل

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقد است با ادامه روند موازی کاری میان شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بار دیگر همانند انتخابات سال ۹۶ اصلاح‌طلبان با چند لیست مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نماینده این حزب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارنظر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مبنی بر عدم کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات آتی مجلس گفت:‌ درباره حضور یا عدم حضور آقای عارف در انتخابات هیچ بحثی در جلسات اخیر شورای سیاست‌گذاری مطرح نشده است و بحث‌ها در این رابطه عمدتا گمانه‌زنی است.

چمبر که هم‌اکنون به عنوان مسئول ساماندهی شورای هماهنگی اصلاحات در سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی فعالیت می‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های استانی شورای هماهنگی نوعی موازی کاری با فعالیت کارگروه استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ندارد؟ تصریح کرد: شورای هماهنگی سال‌ها است که در استان‌های مختلف دارای نمایندگی است و قرار نیست که حوزه مرکزی شورای هماهنگی دخالت مستقیمی در ترکیب اعضای شوراهای استانی داشته باشد.البته تعدد فعالیت اصلاح‌طلبان در شورا‌های مختلف به هر حال به وضعیت اصلاح‌طلبان آسیب می‌رساند و باید این شوراها با هم تلفیق شده و به شکل منسجم فعالیت کنند.

وی یاد‌آور شد: از ابتدا تشکیل شورای سیاست‌گذاری بنای فعالیت این شورا بر این بود که تنها وظیفه سیاست‌گذاری را بر عهده داشته باشد و مصادیق و فعالیت‌های اجرایی را به احزاب واگذار کند ولی متاسفانه این شورا از مسیر خود منحرف شد. در صورتی که شورای سیاست‌گذاری بخواهد همانند انتخابات گذشته از شرح وظایف خود عدول کند، نه تنها فعالیت خود را وارد حاشیه می‌کند بلکه باید منتظر این باشیم که باز هم نقش احزاب در انتخابات کم‌رنگ شود.

نماینده حزب ندای ایرانیان در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ شورای سیاست‌گذاری باید نقش سیاست‌گذاری داشته باشد و قوانین و مقررات رقابت را تعیین کند نه اینکه خودش محل دعوا و رقابت شود و دعواها در داخل آن شکل بگیرد، دقیقا همان مسئله‌ای که در انتخابات شوراها در سال 96 اتفاق افتاد.

عیسی چمبر در پاسخ به این سوال که در صورتی ادامه روند موازی کاری فعالیت‌های انتخاباتی میان شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، آیا باید شاهد این باشیم که همانند انتخابات 96 اصلاح‌طلبان با چند لیست وارد عرصه انتخابات شوند؟ تاکید کرد: اگراصلاح‌طلبان در مدت باقی مانده به یک اتفاق نظر نرسند متاسفانه باید منتظر انتشار چند لیست در انتخابات مجلس باشیم. حتی ممکن است در این بین شوراهای دیگری هم شکل بگیرند. همانطور که در انتخابات شوراها در سال 96 برخی احزاب اصلاح‌طلب خارج از چارچوب شورای هماهنگی اقدام به ایجاد شوراهای انتخاباتی مستقل کردند، در انتخابات آتی نیز ممکن است شاهد تکرار چنین روندی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین