کد خبر: ۶۱۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
بیش از ۵۲ ساعت کار در هفته عاملی برای ریزش مو در مردان

ساعت کاری طولانی انسان را طاس می‌کند

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد که ساعت‌های کاری طولانی، احتمال طاسی فرد را دو برابر افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- پژوهشگران به تازگی کشف کرده‌اند مردانی که بیش از ۵۲ ساعت در هفته کار می‌کنند، ریزش مویی دو برابر بیشتر و سریع از سایرین دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این بررسی در کره جنوبی صورت گرفته و پژوهشگران به ارتباط میان ساعات و طول مدت کار با ریزش موی مردان پی برده‌اند. در این بررسی مشخص شده که بیش از ۵۲ ساعت کار در هفته مردان را ۴ درصد بیشتر در معرض ریزش مو قرار می‌دهد.

ساعت کاری طولانی انسان را طاس می‌کند

اشاره شده که علت این امر ترشح هورمون‌های مرتبط با ایجاد استرس و تنش در فرد است که مانع از رشد موهای جدید می‌شود. این در حالی است که کار کمتر از ۴۰ ساعت در هفته به معنای ایجاد اضطراب کمتر در مردان و ریزش موی کمتر در آنان است.

این ارزیابی بر روی ۱۳ هزار نفر پژوهش صورت گرفته است. در بررسی‌های پیشین مشخص شده بود که اضطراب باعث تاثیرگذاری منفی بر سیستم ایمنی و هورمون‌ها می‌شود. با این حال، ریشه و علت این اضطراب مشخص نشده بود.

این ارزیابی در دانشکده پزشکی و درمانی "سونگ کیون کوان" سئول انجام شده است و در آن مردان ۲۰ تا ۵۹ ساله در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی مورد بررسی قرار گرفتند.

آنان از نظر مدت زمان کار هفتگی به سه دسته تقسیم شدند: کمتر از ۴۰ ساعت در هفته، تا ۵۲ ساعت در هفته و بیش از ۵۲ ساعت در هفته.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین