کد خبر: ۶۱۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

امیر کویت پیام های کتبی به عربستان و بحرین فرستاد

"شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح " امیر کویت صبح امروز (چهارشنبه) وزیر امور خارجه کشورش را برای رساندن پیام های کتبی به سران سعودی و بحرین اعزام کرد .
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت "شیخ صباح الخالد الحمد الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه را مامور رساندن پیام خود "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان و "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین، کرده است.

در این خبر به محتوای پیام امیر کویت برای ریاض و منامه اشاره ای نشد. اما اعزام وزیر خارجه کویت به ریاض پس از آن انجام می شود که دو کشور به تازگی مذاکراتی در خصوص از سرگیری تولید در میدان های مشترک نفتی خود داشتهاند. در همین راستا "خالد الجارالله" معاون وزیر خارجه کویت در خصوص اختلاف کشورش با عربستان سعودی در مورد منطقه نفتی در مرز دو کشور تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک این "اختلاف موقت" حل و فصل شود.

مساحت منطقه نفتی مورد اختلاف میان عربستان سعودی و کویت به پنج هزار و ۷۷۰ کیلومتر مربع می رسد و از سال ۱۹۲۲ تاکنون که مرزهای میان دوکشور ترسیم شد، تکلیف آن نامشخص مانده است.
اختلاف میان دوکشور باعث توقف استخراج و تولید نفت از دوچاه نفتی «الخفجی و الوفره» شده است.

سعودی ها به غیر از کویت، با اکثر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، از جمله قطر و امارات اختلاف مرزی دارند.

از سویی دیگر درحالی مقامات کویتی به منامه می روند که دیروز نشست دو روزه امنیتی منامه به بهانه حفظ امنیت نطقه خلیج فارس به کار خود پایان داد و دولت کویت که با دخالت نظامی آمریکا در جنگ سال ۱۹۹۱ آزاد شد در این نشست شرکت نکرد و ترجیح داد تا از همه کنفرانس های تردید آمیز برای احترام به احساسات مردم خود که هرگونه عادی سازی با اسرائیل را رد می کنند، دور بماند.

نشست منامه به میزبانی مشترک بحرین، آمریکا و لهستان در ادامه کنفرانس ورشو برگزار شد.

کنفرانس ورشو فوریه (بهمن - اسفند) سال گذشته با محور ایران و خاورمیانه در پایتخت لهستان با حضور وزیر خارجه و معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی و استقبال سرد اروپایی ها از آن برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین